· C’s presentará dos mociones y dos preguntas en el pleno del próximo jueves

Palma de Mallorca, sábado 5 de noviembre de 2016. Los consellers de Ciudadanos (C’s) Baleares en el Consell de Mallorca defenderán dos mociones y harán dos preguntas al equipo de Gobierno en el pleno del próximo jueves.

Una de las mociones de C’s solicita al Consell a que adopte las medidas necesarias para la protección del patrimonio histórico-artístico de monasterios y conventos de Mallorca. En este sentido, la portavoz de C’s Baleares, Catalina Serra, explica que “se trata de inmuebles y muebles muy antiguos que se deterioran con facilidad y presentan problemas de mantenimiento” y añade que “en muchas ocasiones estos bienes pierden su uso religioso y ofrecen otros usos, lo que hace dudar de cómo se conservará ese patrimonio”. Por todo ello, C’s insta al Consell a promover la obtención de recursos para realizar un proyecto de conservación y gestión patrimonial integral del Monasterio de Santa Elisabet de Palma. Asimismo, la propuesta solicita al Consell a través de convenio de colaboración con la propiedad, garantizar las medidas de conservación y seguridad en un plazo razonable a la apertura al público con un horario adecuado para divulgar este patrimonio.

La segunda moción solicita al equipo de gobierno del Consell medidas para mejorar el sistema viario en los alrededores del Centro de Alto Rendimiento Rafa Nadal y acabar con la congestión en la zona de la Torre dels Enagistes de Manacor. “El incremento de la circulación en los alrededores del centro deportivo Rafa Nadal y el caos en el aparcamiento público de la torre pone de manifiesto la necesidad de buscar cuanto antes una solución para descongestionar la zona”, ha manifestado el conseller de C’s Baleares, Estanislao Pons. Además, en la moción se pide al Consell que estudie la posibilidad de realizar una rotonda en la carretera de Manacor a Calas de Mallorca (Ma-4015), a la altura del complejo deportivo. “Esa obra permitiría una entrada más fluida y segura del tráfico”, señala Pons.

Preguntas al equipo de Gobierno

Tras las declaraciones del Secretario General de Podemos, Pablo Iglesias, sobre la posibilidad de romper acuerdos con el PSOE, el conseller de C’s Baleares, Estanislao Pons, preguntará al vicepresidente del Consell de Mallorca, Jesús Jurado, si esto puede tener algún tipo de repercusión en el pacto de gobierno en la institución insular.

Finalmente, la portavoz de C’s Baleares, Catalina Serra, pedirá al conseller de cultura, Francesc Miralles, qué negociaciones hay actualmente con el Ayuntamiento de Inca sobre la reforma del Teatro Principal y sobre la posibilidad de hacer una aportación económica.

_____________________________________________________________

· C’s presentarà dues mocions i dues preguntes en es ple de dijous que ve

Palma de Mallorca, dissabte 5 de novembre de 2016. Es consellers de Ciutadans (C’s) Balears en es Consell de Mallorca defensaran dues mocions i faran dues preguntes a s’equip de Govern en es ple de dijous que ve.

Una de ses mocions de C’s sol·licita an es Consell que adopti ses mesures necessàries per sa protecció des patrimoni històric-artístic de monestirs i convents de Mallorca. En aquest sentit, sa portaveu de C’s Balears, Catalina Serra, explica que “se tracta d’immobles i mobles molt antics que se deterioren amb facilitat i presenten problemes de manteniment” i afegeix que “en moltes ocasions aquests béns perden es seu ús religiós i ofereixen altres usos, sa qual cosa fa dubtar de com se conservarà aquest patrimoni”. Per tot això, C’s insta es Consell a promoure s’obtenció de recursos per realisar un projecte de conservació i gestió patrimonial integral des Monestir de Santa Elisabet de Palma. Així mateix, sa proposta sol·licita an es Consell, a través de conveni de col·laboració amb sa propietat, garantisar ses mesures de conservació i seguretat en un plaç raonable a s’obertura an es públic amb un horari adequat per divulgar aquest patrimoni.

Sa segona moció sol·licita a s’equip de govern des Consell mesures per millorar es sistema viari en es voltants des Centre d’Alt Rendiment Rafa Nadal i acabar amb sa congestió a sa zona de sa Torre dets Enagistes de Manacor. ‘S’increment de sa circulació en es voltants des centre deportiu Rafa Nadal i es caos a s’aparcament públic de sa torre posa de manifest sa necessitat de cercar com més prest millor una solució per descongestionar sa zona’, ha manifestat es conseller de C’s Balears, Estanislao Pons. Ademés, a sa moció se demana an es Consell que estudiï sa possibilitat de construir una rotonda a sa carretera de Manacor a Cales de Mallorca (MA-4015), a s’altura des complex deportiu. ‘Aquesta obra permetria una entrada més fluïda i segura des trànsit’, assenyala Pons.

Preguntes a s’equip de Govern
Després de ses declaracions des Secretari General de Podem, Pablo Iglesias, sobre sa possibilitat de rompre acords amb so PSOE, es conseller de C’s Balears, Estanislao Pons, demanarà an es vicepresident des Consell de Mallorca, Jesús Jurado, si això pot tenir qualque tipo de repercussió en es pacte de govern a s’institució insular.

Finalment, sa portaveu de C’s Balears, Catalina Serra, demanarà an es conseller de cultura, Francesc Miralles, quines negociacions hi ha actualment amb s’Ajuntament d’Inca sobre sa reforma des Teatre Principal i sobre sa possibilitat de fer una aportació econòmica.