· Destacamos algunos de los eventos en los que han participado miembros de la formación en las Islas Baleares

Palma, domingo 21 de mayo de 2017. Participación en eventos solidarios, nueva Junta Directiva de la agrupación de Cs Marratxí, Debate del Estado de la Ciudad de Palma, Debate de Política General del Consell de Mallorca…  A continuación, detallamos los puntos más relevantes de nuestra agenda: 

  • Lunes, 15 de mayo – Rueda de prensa de Patricia Conrado para denunciar nuevos casos de presunta falsa concurrencia en los ayuntamientos de Palma y Calvià. La regidora explicó que en el concurso para la realización del informe de viabilidad del edificio de GESA se presentaron cuatro empresas, de las cuales tres están relacionadas con Jaume Garau y Antoni Vives, y algo muy similar pasó en Calvià 2000.
    Conrado aseguró que “estos dos contratos se suman al de la Sinfónica de la Conselleria de Cultura y forman lo que ya podemos llamar una presunta trama de colaboración y falsa concurrencia entre Garau y Vives”.

  • Martes, 16 de mayo – Pleno del Parlament balear, en el que Xavier Pericay preguntó a Francina Armengol qué piensa de las declaraciones del secretario general de Podemos, Alberto Jarabo, sobre la posibilidad de que la formación morada entre en el Govern. “Esta legislatura tiene todos los números para ser recordada como la de Podemos o la de los contratos de MÉS, pero no como la del buen gobierno de Armengol”, puntualizó nuestro portavoz.
    Por otro lado, nos abstuvimos en la proposición de ley sobre régimen patrimonial del matrimonio.  “Desde Cs estamos de acuerdo en que el Derecho Civil Balear se debe ir adaptando a las nuevas necesidades y realidades sociales de los ciudadanos”, explicó Olga Ballester.

  • Martes, 16 de mayo – Primera sesión del Debate del Estado de la Ciudad de Palma. Josep Lluís Bauzá criticó el discurso del alcalde José Hila y apuntó que “el Govern de la Gent no hace justicia al calificativo con el que se define”. 

  • Martes, 16 de mayo – Registramos una enmienda a la totalidad a la ley de comercialización de estancias turísticas. En este sentido, Olga Ballester advirtió que el proyecto de ley pretende regular cuestiones que pueden entrar en conflicto normativo con preceptos establecidos en las leyes de Arrendamientos Urbanos y en la ley de Propiedad Horizontal. 

  • Miércoles, 17 de mayo – Primera sesión del Debate de Política General del Consell de Mallorca. Catalina Serra calificó de “previsible y plano” el discurso del presidente de la institución insular, Miquel Ensenyat.

  • Miércoles, 17 de mayo – Segunda sesión del Debate del Estado de la Ciudad de Palma, en la que nuestro Grupo Municipal presentó 20 proposiciones urgentes. “Teniendo en cuenta el límite de propuestas que se marcó, desde Cs Palma hemos resumido en 20 proposiciones las problemáticas generales que necesitan una solución más urgente para los ciudadanos”, remarcó Josep Lluís Bauzá.

  • Miércoles, 17 de mayo –  Fernando Navarro registró una iniciativa por la que insta al Gobierno a ampliar el descuento de residentes para vuelos interinsulares de Baleares y Canarias desde el 50% hasta el 75%.

  • Jueves, 18 de mayo – Entrevista a Olga Ballester en el programa Entre Tu i Jo, de Canal 4: “Desde Cs Baleares defendemos la necesidad de regular el alquiler turístico, no prohibirlo, tal y como pretende hacer el Govern”.
    Nuestra diputada explicó que “el contenido del proyecto de ley impone requisitos de muy difícil cumplimiento que hacen prácticamente imposible esta actividad”.
    Ballester trató más temas en el espacio televisivo y radiofónico, como la crisis de Podemos y sus efectos en las instituciones isleñas: “Alberto Jarabo defiende políticas que luego ni él mismo cumple, Francina Armengol niega problemas en el equipo de gobierno… estamos viviendo una situación absolutamente caótica”.

  • Jueves, 18 de mayo – Segunda sesión del Debate de Política General del Consell de Mallorca. Catalina Serra criticó la inacción del gobierno insular en estos dos años de legislatura. “En todo este tiempo han comenzado muchas cosas pero han acabado muy pocas, como ha pasado con el desdoblamiento de la carretera Llucmajor-Campos o la vía conectora 1 y 2”.

  • Jueves, 18 de mayo – Miembros de la agrupación de Cs Inca acudieron al debate organizado por Activa’t Inca y Pimeco para abordar temas de interés para el municipio, como la futura Ronda Nord.

  • Sábado, 20 de mayo – Cs Marratxí renovó los miembros de la Junta Directiva de su agrupación en el municipio: Marcos Pinela como coordinador; Jesús Alguacil como secretario; Carolina Hortelano como responsable de política municipal; Luis Oliva como responsable de Logística; Victoria Moragues como responsable de Ciudadanía y Movilidad; Olga Ballester como responsable de Relaciones con Asociaciones y José Maria Amengual como encargado de gestionar las redes sociales.

  • Sábado, 20 de mayo – Olga Ballester y Beatriz Camiña asistieron al vermú solidario a favor de Sonrisa Médica, una gran iniciativa por parte de la ONG.

_____________________________________________________________

· Destacam qualcuns dets esdeveniments en què han participat membres de sa formació a ses Balears

Palma, diumenge 21 de maig de 2017. Participació en esdeveniments solidaris, nova Junta Directiva de s’agrupació de Cs Marratxí, Debat de s’Estat de sa Ciutat de Palma, Debat de Política General des Consell de Mallorca… A continuació, detallam es punts més rellevants de sa nostra agenda:

  • Dilluns, 15 de maig – Roda de premsa de Patricia Conrado per denunciar nous casos de presumpta falsa concurrència en ets ajuntaments de Palma i Calvià. Sa regidora va explicar que en es concurs per sa realisació de s’informe de viabilitat de s’edifici de GESA se varen presentar quatre empreses, de ses quals tres estan relacionades amb Jaume Garau i Antoni Vives, i una cosa molt similar va passar a Calvià 2000.
    Conrado va assegurar que “aquests dos contractes se sumen an es de sa Simfònica de sa Conselleria de Cultura i formen lo que ja podem denominar com una presumpta trama de col·laboració i falsa concurrència entre Garau i Vives”.

  • Dimarts, 16 de maig – Ple des Parlament balear, en es qual Xavier Pericay va demanar a Francina Armengol què pensa de ses declaracions des secretari general de Podem, Alberto Jarabo, sobre sa possibilitat que sa formació morada entri en es Govern. “Aquesta legislatura té tots es números per esser recordada com sa de Podem o sa des contractes de MÉS, però no com sa des bon govern d’Armengol”, va puntualisar es nostro portaveu.
    Per altra part, mos vàrem abstenir a sa proposició de llei sobre règim patrimonial des matrimoni. “Des de Cs estam d’acord que es Dret Civil Balear s’ha d’anar adaptant a ses noves necessitats i realitats socials des ciutadans”, va explicar Olga Ballester.

  • Dimarts, 16 de maig – Primera sessió des Debat de s’Estat de sa Ciutat de Palma. Josep Lluís Bauzá va criticar es discurs des batle José Hila i va apuntar que “es Govern de sa Gent no fa justícia an es qualificatiu amb so qual se defineix”.

  • Dimarts, 16 de maig – Registram una esmena a sa totalitat a sa llei de comercialisació d’estades turístiques. En aquest sentit, Olga Ballester va advertir que es projecte de llei pretén regular qüestions que poden entrar en conflicte normatiu amb preceptes establits a ses lleis d’Arrendaments Urbans i a sa llei de Propietat Horitzontal. 

  • Dimecres, 17 de maig – Primera sessió des Debat de Política General des Consell de Mallorca. Catalina Serra va qualificar de “previsible i pla” es discurs des president de s’institució insular, Miquel Ensenyat.

  • Dimecres, 17 de maig – Segona sessió des Debat de s’Estat de sa Ciutat de Palma, en sa qual es nostro Grup Municipal va presentar 20 proposicions urgents. “Tenguent en compte es límit de propostes que se va marcar, des de Cs Palma hem resumit a 20 proposicions ses problemàtiques generals que necessiten una solució més urgent pes ciutadans”, va remarcar Josep Lluís Bauzá.

  • Dimecres, 17 de maig – Fernando Navarro va registrar una iniciativa per sa qual insta es Govern a ampliar es descompte de residents per vols interinsulars de Balears i Canàries des des 50% fins an es 75%.

  • Dijous, 18 de maig – Entrevista a Olga Ballester en es programa Entre Tu i Jo, de Canal 4: “Des de Cs Balears defensam sa necessitat de regular es lloguer turístic, no prohibir-lo, tal com pretén fer es Govern”.
    Sa nostra diputada va explicar que “es contengut des projecte de llei imposa requisits de mal compliment que fan pràcticament impossible aquesta activitat”.
    Ballester va tractar més temes a s’espai televisiu i radiofònic, com sa crisi de Podem i es seus efectes a ses institucions illenques: “Alberto Jarabo defensa polítiques que després ni ell mateix compleix, Francina Armengol nega problemes en s’equip de govern… estam visquent una situació absolutament caòtica”.

  • Dijous, 18 de maig – Segona sessió des Debat de Política General des Consell de Mallorca. Catalina Serra va criticar s’inacció des govern insular en aquests dos anys de legislatura. “En tot aquest temps han començat moltes de coses però n’han acabat molt poques, com ha passat amb so desdoblament de sa carretera Llucmajor-Campos o sa via connectora 1 i 2”.

  • Dijous, 18 de maig – Membres de s’agrupació de Cs Inca varen acudir an es debat organisat per Activa’t Inca i Pimeco per abordar temes d’interès pes municipi, com sa futura Ronda Nord.

  • Dissabte, 20 de maig – Cs Marratxí va renovar es membres de sa Junta Directiva de sa seva agrupació en es municipi: Marcos Pinela com a coordinador; Jesús Alguacil com a secretari; Carolina Hortelano com a responsable de política municipal; Luis Oliva com a responsable de Logística; Victoria Moragues com a responsable de Ciutadania i Mobilitat; Olga Ballester com a responsable de Relacions amb Associacions i José Maria Amengual com a encarregat de gestionar ses xarxes socials.

  • Dissabte, 20 de maig – Olga Ballester i Beatriz Camiña varen assistir an es  vermut solidari a favor de Sonrisa Médica, una gran iniciativa per part de s’ONG.