· El portavoz de Cs Baleares, Xavier Pericay, solicita de nuevo al Govern que los cargos de confianza justifiquen su nivel de catalán

Palma, lunes 16 de abril de 2018. El portavoz y diputado de Cs Baleares, Xavier Pericay, ha mostrado su preocupación por la imposición del catalán como requisito en todos los ámbitos dependientes de la administración pública. “Cada semana nos encontramos con nuevos casos de discriminación por razones lingüísticas”, ha señalado el portavoz de Cs Baleares, que ha puesto como ejemplo el modelo lingüístico de inmersión en la educación balear, la marcha de médicos con el argumento de que se les exigirá el nivel de catalán B2 para ejercer su profesión y la exigencia del título de catalán para trabajar en la Orquesta Sinfónica.

Además, Pericay ha anunciado que “en el próximo pleno la diputada de Cs Baleares, Olga Ballester, preguntará a la presidenta del Govern, Francina Armengol, cómo se hará efectiva este año la entrega de los enunciados de las pruebas de Selectividad en las dos lenguas oficiales”.

“Desde Cs exigimos que los enunciados de las pruebas de acceso a la universidad estén en las dos lenguas oficiales en igualdad de condiciones para que ningún alumno tenga que significarse por motivos lingüísticos”, ha manifestado el portavoz de Cs Baleares.

Por otro lado, Pericay ha recordado que “hace un mes Cs registró en el Parlament una solicitud de información para saber cuántos altos cargos de la Comunidad tienen el certificado de lengua catalana” y ha criticado que, “transcurrido un mes, aún no tengamos respuesta”. “O hay tantos altos cargos de libre designación que resulta muy difícil saberlo, o realmente no ha habido por parte del Govern ninguna voluntad de satisfacer nuestra petición”, ha añadido.

En este sentido, Pericay ha vuelto a pedir al Govern que facilite la información y haga públicas las titulaciones de catalán que poseen todos los cargos de designación política de la administración autonómica, si es que las tienen. “Agradeceremos mucho que los certificados sean ciertos”, ha añadido.

Finalmente, el diputado de Cs Baleares ha criticado la deriva sindical de CCOO y UGT después de que en Barcelona participaran en una manifestación que iba en contra del Estado de Derecho.

________________________________________________

· Es portaveu de Cs Balears, Xavier Pericay, sol·licita de nou an es Govern que es càrrecs de confiança justifiquin es seu nivell de català

Palma, dilluns 16 d’abril de 2018. Es portaveu i diputat de Cs Balears, Xavier Pericay, ha mostrat sa seva preocupació per s’imposició des català com a requisit a tots ets àmbits depenendents de s’administració pública. “Cada setmana mos trobam amb nous casos de discriminació per raons lingüístiques”, ha assenyalat es portaveu de Cs Balears, que ha posat com a exemple es model lingüístic a s’educació balear, sa marxa de metges per mor de s’exigència des nivell de català B2 per exercir sa seva professió i s’exigència des títol de català per fer feina a s’Orquestra Simfònica.

Ademés, Pericay ha anunciat que “en es pròxim ple sa diputada de Cs Balears, Olga Ballester, demanarà a sa presidenta des Govern, Francina Armengol, com se farà efectiva enguany s’entrega dets enunciats de ses proves de Selectivitat en ses dues llengües oficials”.

“Des de Cs exigim que ets enunciats de ses proves d’accés a s’universitat estiguin en ses dues llengües oficials en igualtat de condicions perquè cap alumne hagi de significar-se per motius lingüístics’, ha manifestat es portaveu de Cs Balears.

Per altra part, Pericay ha recordat que ‘fa un mes Cs va registrar en es Parlament una sol·licitud d’informació per sebre quants alts càrrecs de sa Comunitat tenen es certificat de llengua catalana” i ha criticat que “després d’un mes encara no tenguem una resposta’. ‘O hi ha tants càrrecs de lliure designació que resulta molt mal de fer sebre-ho, o realment no hi ha hagut per part des Govern cap voluntat de satisfer sa nostra petició’, ha afegit.

En aquest sentit, Pericay ha tornat demanar an es Govern que faciliti s’informació i faci públiques ses titulacions de català que tenen tots es càrrecs de confiança de s’administració autonòmica. ‘Agrairem molt que es certificats siguin certs’, ha afegit.

Finalment, es diputat de Cs Balears ha criticat sa deriva sindical de CCOO i UGT després que a Barcelona participassin en una manifestació que anava contra s’Estat de Dret.