· El portavoz de Cs Baleares tilda de “brindis al sol” el anuncio del convenio ferroviario entre el Gobierno Central y el Govern para unir Palma con el aeropuerto

Palma, lunes 3 de septiembre de 2018. El portavoz y diputado de Cs Baleares, Xavier Pericay, ha señalado que “el Proyecto de Ley del Gobierno de Baleares que pretende sacar adelante el Govern exime en gran medida al propio Ejecutivo de promover la transparencia en la gestión pública”. “El Govern quiere aprobar este Proyecto de Ley para actuar con un control menor del existente hasta ahora”, ha insistido Pericay, quien ha indicado que “si comparamos las exigencias de transparencia de la ley de 2011 con las que figuran en la ley actual –la que está en tramitación–, comprobaremos que son menores”.

“La presidenta Francina Armengol defendió en su discurso de investidura que la transparencia sería un eje de su Govern, pero lo que ha hecho hasta ahora es pasar de sus promesas. Nos parece como mínimo paradójico”, ha manifestado el portavoz de Cs.

Además, Pericay ha anunciado que la formación naranja presentará unas 20 enmiendas a este Proyecto de Ley y ha recordado que “en marzo presentamos desde Cs una Proposición de Ley en el Parlament para aumentar las medidas de transparencia en la gestión pública balear”.

Por otro lado, el portavoz de Cs Baleares ha tildado de “brindis al sol” el anuncio del convenio ferroviario entre el Gobierno Central y el Govern para unir Palma con el aeropuerto de Son Sant Joan. “No hay ningún dato, ni cantidad, ni estudio de viabilidad conocido respecto a este proyecto ferroviario”, ha indicado Pericay, quien ha asegurado que se trata de otra promesa”claramente electoralista”.

“Armengol tiene la necesidad de seguir haciendo creer que el Gobierno del Estado apuesta por Baleares porque es del PSOE”, ha insistido el diputado de Cs, quien ha recordado que el ejecutivo estatal ni siquiera dispone de apoyos para aprobar un nuevo techo de gasto ni, por lo tanto, los próximos presupuestos del Estado.

En este sentido, Pericay ha criticado que “Armengol vaya a Madrid a pedir dinero y no pida nuevas inversiones hidráulicas” y ha recordado que “el principal problema que tenemos en Baleares en este momento son los vertidos y el Govern no ha hecho nada en absoluto en toda la legislatura para afrontarlo”.

______________________________________

· Es portaveu de Cs Balears tatxa de ‘brindis an es sol’ s’anunci des conveni ferroviari entre es Govern Central i es Govern per unir Palma amb s’aeroport

Palma, dilluns 3 de setembre de 2018. Es portaveu i diputat de Cs Balears, Xavier Pericay, ha assenyalat que “es Projecte de Llei des Govern de Balears que pretén aprovar es Govern eximeix en gran manera es mateix Executiu de promoure sa transparència en sa gestió pública’. ‘Es Govern vol aprovar aquest Projecte de Llei per fer i desfer amb un control menor des que hi havia fins ara’, ha insistit Pericay, qui ha indicat que “si comparam ses exigències de transparència de sa llei de 2011 amb ses que figuren a sa llei actual –sa que està en tramitació–, comprovam que són menors”.

“Sa presidenta Francina Armengol va defensar en es seu discurs d’investidura que sa transparència seria un eix des seu Govern, però lo que ha fet fins ara és passar de ses seves pròpies. Mos pareix com a mínim paradoxal’, ha manifestat es portaveu de Cs.

Ademés, Pericay ha anunciat que sa formació taronja presentarà unes 20 esmenes en aquest Projecte de Llei i ha recordat que“pes març vàrem presentar des de Cs una Proposició de Llei en es Parlament per augmentar ses mesures de transparència en sa gestió pública balear’.

Per altra part, es portaveu de Cs Balears ha tatxat de ‘brindis an es sol’ s’anunci des conveni ferroviari entre es Govern Central i es Govern de s’Estat per unir Palma amb s’aeroport de Son Sant Joan. “No hi ha cap dada, cap quantitat, cap estudi de viabilitat conegut respecte an aquest projecte ferroviari”, ha indicat Pericay, qui ha assegurat que se tracta d’una altra promesa ‘clarament electoralista”.

‘Armengol té sa necessitat de seguir fent creure que es Govern de s’Estat aposta per Balears perquè és del PSOE’, ha insistit es diputat de Cs, qui ha recordat que s’executiu estatal ni tan sols disposa de suport per aprovar un nou sostre de despesa ni, per tant, es pròxims pressuposts de s’Estat.

En aquest sentit, Pericay ha criticat que “Armengol vagi a Madrid a demanar doblers i no demani noves inversions hidràuliques” i ha recordat que “es principal problema que tenim a Balears en aquest moment són ets abocaments i es Govern no ha fet res en absolut en tota sa legislatura per afrontar-lo’.