• El pleno del Consell de Mallorca también aprueba la iniciativa de C’s para que la nueva Ley de residuos contemple el objetivo de vertido cero en Baleares

Palma de Mallorca, jueves 12 de enero de 2017. El pleno del Consell Insular de Mallorca ha aprobado por unanimidad la moción de C’s Baleares en la que insta al equipo de gobierno a adoptar las actuaciones necesarias para la convocatoria de líneas de subvenciones a particulares para la protección del patrimonio histórico. En este sentido, la portavoz de C’s en el Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha asegurado que “son claros y manifiestos los problemas que muchas viviendas y locales comerciales presentan en Mallorca”.

“Desde C’s consideramos que es muy importante conservar y favorecer la restauración del patrimonio urbano en los centros históricos protegidos según la normativa del Consell Insular de Mallorca”, ha manifestado la portavoz de C’s en el Consell de Mallorca, Catalina Serra.

La consellera de C’s ha explicado que “dicha convocatoria motivaría a propietarios y arrendatarios a llevar a cabo una rehabilitación, lo que favorecería la promoción de unos centros históricos mejor conservados y facilitaría su dignificación y revitalización”.

“Además, la restauración de estas edificaciones produciría actividad económica ante la posibilidad de favorecer empleo en los gremios actuales”, ha comentado Serra.

Asimismo, en la moción se insta al Consell a que simplifique la burocracia para acceder a dichas subvenciones.

Por otra parte, en el pleno de hoy se ha aprobado otra moción de C’s en la que se solicita que la nueva Ley de residuos contemple el objetivo de vertido cero en Baleares. El conseller de C’s, Estanislao Pons, ha recordado que “en Menorca e Ibiza se incumplen los objetivos de vertidos” y ha detallado que “en Menorca, el 80% de los residuos que se generan van al vertedero de Es Milà, y en Ibiza el 87% va al vertedero de Ca na Putxa”.

________________________________________________

• Es ple des Consell de Mallorca també aprova s’iniciativa de C’s perquè sa nova Llei de residus contempli s’objectiu d’abocament zero a Balears

Palma de Mallorca, dijous 12 de gener de 2017. Es ple des Consell Insular de Mallorca ha aprovat per unanimitat sa moció de C’s Balears en sa qual insta s’equip de govern a adoptar ses actuacions necessàries per sa convocatòria de línies de subvencions a particulars per sa protecció des patrimoni històric. En aquest sentit, sa portaveu de C’s en es Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha assegurat que “són clars i manifests es problemes que moltes de vivendes i locals comercials presenten a Mallorca”.

“Des de C’s consideram que és molt important conservar i afavorir sa restauració des patrimoni urbà en es centres històrics protegits segons sa normativa del Consell Insular de Mallorca”, ha manifestat sa portaveu de C’s en el Consell de Mallorca, Catalina Serra.

Sa consellera de C’s ha explicat que “aquesta convocatòria motivaria a propietaris i arrendataris a dur a terme una rehabilitació, cosa que afavoriria sa promoció d’uns centres històrics més ben conservats i facilitaria sa seva dignificació i revitalisació”.

“Ademés, sa restauració d’aquestes edificacions produiria activitat econòmica davant sa possibilitat d’afavorir ocupació en es gremis actuals”, ha comentat Serra.

Així mateix, a sa moció s’insta es Consell a simplificar sa burocràcia per accedir an aquestes subvencions.

Per altra part, en es ple d’avui s’ha aprovat una altra moció de C’s on se sol•licita que sa nova Llei de residus contempli s’objectiu d’abocament zero a Balears. Es conseller de C’s, Estanislao Pons, ha recordat que “a Menorca i Eivissa s’incompleixen ets objectius d’abocaments” i ha detallat que “a Menorca, es 80% des residus que se generen van a s’abocador des Milà, i a Eivissa es 87% va a s’abocador de Ca na Putxa”.