· Además, la portavoz de Cs en el Consell de Mallorca, Catalina Serra, pide que el proyecto tenga el menor impacto ambiental y territorial posible

Palma de Mallorca, martes 12 de septiembre de 2017. Ciudadanos (Cs) Baleares en el Consell de Mallorca presentará en el próximo pleno una moción en la que solicita a la institución insular que acepte el acuerdo al que se llegó en el pleno de Inca sobre el proyecto de la Ronda Nord. En este sentido, la portavoz de Cs en el Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha recordado que el Ayuntamiento de Inca acordó solicitar al Consell que lleve a cabo el proyecto completo de la Ronda Nord, aunque se haga por fases. “30 años después, la Ronda Nord se encuentra nuevamente en fase de aprobación por el actual equipo de gobierno del Consell”, ha señalado Serra, quien ha lamentado que “la institución insular sólo pretenda llevar a cabo la parte más viable y técnicamente sencilla del proyecto”.

“Muchos ciudadanos tienen que hacer el recorrido de ida y vuelta todos los días, y en ocasiones les cuesta hasta media hora cruzar el núcleo de la ciudad”, ha manifestado la consellera, que ha insistido en que “es fundamental llevar a cabo el proyecto íntegramente para acabar con los problemas de congestión vehicular, seguridad vial y contaminación”.

Además, la iniciativa insta al Consell a que el proyecto tenga el menor impacto ambiental y territorial posible. “En Ciudadanos defendemos la Ronda Nord completa, aunque se tenga que hacer por fases; con el mínimo consumo de territorio, con un proyecto modesto y realista”, ha comentado Serra.

Asimismo, a través de la moción de Cs se solicita al Consell que se proyecte con carácter de urgencia y como primera fase el tramo Sur-Oeste, que une la rotonda actual de la concesionaria Ford con la carretera de Selva.

_____________________________________________

· Ademés, sa portaveu de Cs en es Consell de Mallorca, Catalina Serra, demana que es projecte tengui es menor impacte ambiental i territorial possible

Palma de Mallorca, dimarts 12 de setembre de 2017. Ciutadans (Cs) Balears en es Consell de Mallorca presentarà en es pròxim ple una moció on sol·licita a s’institució insular que accepti s’acord an es qual se va arribar en es ple d’Inca sobre es projecte de sa Ronda Nord. En aquest sentit, sa portaveu de Cs en es Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha recordat que s’Ajuntament d’Inca va acordar sol·licitar an es Consell que dugui a terme es projecte complet de sa Ronda Nord, encara que se faci per fases.“30 anys després, sa Ronda Nord se troba novament en fase d’aprovació per s’actual equip de govern del Consell”, ha assenyalat Serra, qui ha lamentat que “s’institució insular només pretengui dur a terme sa part més viable i tècnicament senzilla des projecte”.

“Molts de ciutadans han de fer es recorregut d’anada i tornada tots es dies, i en ocasions els costa fins a mitja hora creuar es nucli de sa ciutat”, ha manifestat sa consellera, que ha insistit que “és fonamental dur a terme es projecte íntegrament per acabar amb sos problemes de congestió vehicular, seguretat vial i contaminació”.

Ademés, s’iniciativa insta es Consell a fer que es projecte tengui es menor impacte ambiental i territorial possible. “A Ciutadans defensam sa Ronda Nord completa, encara que s’hagi de fer per fases; amb so mínim consum de territori, amb un projecte modest i realista”, ha comentat Serra.

Així mateix, a través de sa moció de Cs se sol·licita an es Consell que se projecti amb caràcter d’urgència i com a primera fase es tram Sud-Oest, que uneix sa rotonda actual de sa concessionària Ford amb sa carretera de Selva.