· La diputada de Ciudadanos (Cs) Baleares, Olga Ballester, denuncia que “el Govern supedita el sistema educativo a un proyecto identitario, en vez de intentar conseguir la excelencia de nuestros alumnos”

Palma, sábado 31 de marzo de 2018. “El conseller Martí March vive obcecado en conseguir blindar la inmersión lingüística en catalán y no se conforma con impedir la elección de lengua en la primera enseñanza; ahora dicta una nueva orden que reduce aún más las pocas exenciones existentes para alumnos castellanohablantes.” Así se ha pronunciado la diputada de Cs Baleares en el Parlament, Olga Ballester, a raíz de la nueva normativa de la Conselleria de Educación que retira el derecho de pedir la exención a los estudiantes que hayan estado escolarizados previamente en Baleares y se vayan a estudiar un curso fuera de las Islas en caso de volverse a matricular en el sistema educativo balear.

“La educación en Baleares sigue abocada al fracaso por culpa de un Govern nacionalista que supedita el sistema educativo a un proyecto identitario, en vez de intentar conseguir la excelencia de nuestros alumnos”, ha denunciado Ballester.

Asimismo, la diputada de Cs Baleares ha criticado la falta de igualdad en el sistema educativo balear, “dada la apuesta del Govern nacionalista de Armengol por la inequidad en el aprendizaje, con alumnos de primera que estudian en su lengua materna y alumnos de segunda a los que se niega ese derecho”. “No existe mayor hipocresía que alardear, como hace el Govern, de respetar y promover la igualdad de derechos al tiempo que se vulneran cada día en el aula”, ha añadido Ballester.

Finalmente, la diputada ha indicado que, “para Ciudadanos, el sistema educativo ha de tener como objetivo el alumno y su aprendizaje, por lo que la igualdad de oportunidades, el respeto a los derechos de los alumnos y cualquier medida que venga motivada por criterios pedagógicos deben ser la base de toda actuación en el aula”. “El sistema educativo que está imponiendo el Govern nacionalista de Armengol tiene, en cambio, como objetivo un proyecto político identitario y es absolutamente impermeable a las necesidades de los niños, lo que constituye una aberración pedagógica y de derecho”, ha concluido.

______________________________________________

· Sa diputada de Ciutadans (Cs) Balears, Olga Ballester, denuncia que “es Govern supedita es sistema educatiu a un projecte identitari, en lloc d’intentar aconseguir s’excel·lència des nostros alumnes”

Palma, dissabte 31 de març de 2018. “Es conseller Martí March viu obcecat a aconseguir blindar s’immersió lingüística en català i no se conforma amb impedir s’elecció de llengua a sa primera ensenyança; ara dicta una nova orde que redueix encara més ses poques exempcions existents per alumnes castellanoparlants”. Així s’ha pronunciat sa diputada de Cs Balears en es Parlament, Olga Ballester, arran de sa nova normativa de sa Conselleria d’Educació que retira es dret de demanar s’exempció an ets estudiants que hagin estat escolarisats prèviament a Balears i se’n vagin a estudiar un curs fora de ses Illes en cas de tornar-se matricular en es sistema educatiu balear.

“S’educació a Balears segueix abocada an es fracàs per mor d’un Govern nacionalista que supedita es sistema educatiu a un projecte identitari, en lloc d’intentar aconseguir s’excel·lència des nostros alumnes”, ha denunciat Ballester.

Així mateix, sa diputada de Cs Balears ha criticat sa falta d’igualtat en es sistema educatiu balear, “donada s’aposta des Govern nacionalista d’Armengol per s’inequitat a s’aprenentatge, amb alumnes de primera que estudien en sa seva llengua materna i alumnes de segona a qui se nega aquest dret”. “No existeix hipocresia més gran que bravejar, com fa es Govern, de respectar i promoure s’igualtat de drets i alhora vulnerar-los cada dia a s’aula”, ha afegit Ballester.

Finalment, Ballester ha indicat que, “per Ciutadans, es sistema educatiu ha de tenir com a objectiu s’alumne i es seu aprenentatge; d’aquí que s’igualtat d’oportunitats, es respecte an es drets dets alumnes i tota mesura que estigui motivada per criteris pedagògics han d’esser sa base de qualsevol actuació a s’aula”. “Es sistema educatiu que està imposant es Govern nacionalista d’Armengol té, en canvi, com a objectiu un projecte polític identitari i és absolutament impermeable a ses necessitats des nins, cosa que constitueix una aberració pedagògica i de dret”, ha afegit.