•  El grupo municipal de Palma ha hecho comparecer de urgencia en el pleno al alcalde para explicar los detalles de la negociación con Endesa

Palma, jueves 31 de mayo de 2018. El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) Palma ha hecho comparecer de urgencia en pleno al alcalde, Antoni Noguera, para explicar los detalles de la negociación con Endesa. “El problema del edificio de Gesa es la realidad de este ayuntamiento: dicen una cosa, están haciendo otra y, mientras, mienten”, ha manifestado el portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá, quien ha acusado a Noguera de “hacer continuas declaraciones contradictorias sobre el edificio de Gesa”.

El ayuntamiento lleva tiempo diciendo que estaban negociando con Endesa, y nosotros nos preguntamos, ¿Qué negociación es esta en la que Endesa de repente reclama la posesión del edificio de Gesa? Sabemos que no han negociado nada con Endesa, dejen de vender humo” ha explicado Bauzá, quien ha indicado que “el edificio ya es propiedad de Endesa, quien puede reclamar una indemnización económica que tendremos que pagar los ciudadanos de Palma”.

Además, el regidor de Cs Palma, Pedro Ribas ha pedido explicaciones al regidor de Urbanismo, José Hila, sobre el estado de los proyectos del Pla Litoral de Ponent y ha lamentado que “pasados dos años no se haya ejecutado prácticamente nada del Pla Litoral de Ponent” y que exista “negligencia de todos los regidores de las diferentes áreas del ayuntamiento por no saber gestionar este proyecto”. “No tenemos claro si están ustedes por trabajar en el proyecto o por hacer publireportajes felicitándose por conseguir los fondos europeos para financiar el Pla Litoral de Ponent”, ha recriminado Ribas.

Por otro lado, el grupo municipal de Cs Palma también ha reclamado la comparecencia del regidor responsable de Hacienda, Adrián García, para explicar al pleno cuál fue su actuación y participación cuando era gerente del IME, por el cual el Tribunal de Cuentas le ha pedido explicaciones ante posibles irregularidades.

Finalmente, el grupo municipal de Cs Palma ha conseguido que el equipo de gobierno se comprometa a que los proyectos de la Ley de Capitalidad estén licitados antes de final de año, y que se adecuen las superficies de las viviendas de nueva construcción a las necesidades del mercado de la vivienda para jóvenes y familias monoparentales. Así como que se lleve a cabo un convenio entre el ayuntamiento y el Colegio de Administradores de Fincas para poder realizar actuaciones de asesoramiento gratuito a los vecinos de Camp Redó, y que se garantice el pago de las horas extra a los policías locales de Palma.

———————————————–

  • Es grup municipal de Palma ha fet comparèixer d’urgència en es ple es batle per explicar es detalls de sa negociació amb Endesa

Palma, dijous 31 de maig de 2018. Es grup municipal de Ciutadans (Cs) Palma ha fet comparèixer d’urgència en es ple es batle, Antoni Noguera, per explicar es detalls de sa negociació amb Endesa. “Es problema de s’edifici de Gesa és sa realitat d’aquest ajuntament: diuen una cosa, n’estan fent una altra i, mentrestant, menteixen”, ha manifestat es portaveu de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá, qui ha acusat Noguera de “fer contínues declaracions contradictòries sobre s’edifici de Gesa”.

S’ajuntament duu temps diguent que estaven negociant amb Endesa, i noltros mos demanam, ¿quina negociació és aquesta en sa qual Endesa reclama tot d’una sa possesió de s’edifici de Gesa? Sabem que no han negociat res amb Endesa, deixin de vendre fum” ha explicat Bauzá, qui ha indicat que “s’edifici ja és propietat d’Endesa, que pot reclamar una indemnisació econòmica que haurem de pagar es ciutadans de Palma”.

Ademés, es regidor de Cs Palma, Pedro Ribas ha demanat explicacions an es regidor d’Urbanisme, José Hila, sobre s’estat des projectes des Pla Litoral de Ponent i ha lamentat que “passats dos anys no s’hagi executat pràcticament res des Pla Litoral de Pontent” i que existesqui “negligència en totes ses àrees de s’ajuntament per no dur a terme aquest projecte”. “No tenim clar si estan vostès per fer feina en es projecte o per fer publireportatges felicitant-se per conseguir es fons europeus per finançar es Pla Litoral de Ponent”, ha recriminat Ribas.

Per altra part, es grup municipal de Cs Palma també ha reclamat sa compareixença des regidor responsable d’Hisenda, Adrián García, per explicar an es ple quina va esser sa seva actuació i participació quan era gerent de s’IME, pes qual es Tribunal de Comptes li ha demanat explicacions davant possibles irregularitats.

Finalment, es grup municipal de Cs Palma ha conseguit que s’equip de govern se comprometi a fer que es projectes de sa Llei de Capitalitat estiguin licitats abans de final d’any, i que s’adeqüin ses superfícies de ses vivendes de nova construcció a ses necessitats des mercat de sa vivenda per joves i famílies monoparentals. Així com que se dugui a terme un conveni entre s’ajuntament i es Col·legi d’Administradors de Finques per poder fer actuacions d’assessorament gratuït an es veïnats de Camp Redó, i que se garantisi es pagament de ses hores extra an es policies locals de Palma.