· El portavoz de Cs Baleares, Xavier Pericay, considera una “barbaridad” la resolución del organismo en solidaridad con los docentes del IES de Sant Andreu de la Barca que señalaron y humillaron a unos menores por ser hijos de guardias civiles

Palma, lunes 2 de julio de 2018. El portavoz de Cs Baleares, Xavier Pericay, se ha preguntado hoy si la misión del Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) es servir de correa de transmisión ideológica del independentismo catalán. En la resolución aprobada el pasado 28 de junio por el plenario del CEIB se aludía a los hechos acaecidos en el IES El Palau de Sant Andreu de la Barca el 2 de octubre de 2017 –donde algunos docentes señalaron y humillaron a menores por ser hijos de guardias civiles– y se expresaba la solidaridad del Consell con el profesorado del centro ante las “actuaciones por parte de la fiscalía”, al tiempo que se encumbraba la labor de los docentes a los que se “reconocía su profesionalidad y buenas prácticas (…) en su labor de educar al alumnado”.

Según Pericay, “esa resolución es una barbaridad: no sólo supone una injerencia inadmisible en las decisiones de la Fiscalía”, sino que estamos ante una iniciativa que nada tiene que ver con “lo que cabe esperar de un organismo cuyo ámbito de actuación son las Islas Baleares”. “El texto”, prosigue el portavoz de Cs Baleares, “lleva la impronta del lenguaje del soberanismo pancatalanista más radical; se habla en él del ‘Estado español y Cataluña’, como si se tratara de dos entidades contrapuestas, y del ‘conflicto que generó la represión del 1-O’, por pone dos ejemplos”.

“No creemos que un Consell Escolar –y menos aún el de las Islas Baleares– deba servir de correa de transmisión de unas ideas que han llevado a una comunidad autónoma como la catalana a la fractura social, al enfrentamiento institucional y al progresivo quebranto económico que todos conocemos”, ha añadido Pericay. “Ni que deba servir, por supuesto, de justificación corporativa de unos docentes que han utilizado su puesto de trabajo para tratar de adoctrinar a unos menores”, ha concluido.

_____________________________

· Es portaveu de Cs Balears, Xavier Pericay, considera una “barbritat” sa resolució de s’organisme en solidaritat amb sos docents de Sant Andreu de la Barca que varen assenyalar i humiliar uns menors pes fet d’esser fills de guàrdies civils

Palma, dilluns 2 de juliol de 2018. Es portaveu de Cs Balears, Xavier Pericay, s’ha demanat avui si sa missió des Consell Escolar dels Illes Balears (CEIB) és servir de corretja de transmissió ideològica de s’independentisme català. A sa resolució aprovada es passat 28 de juny pes plenari des CEIB s’al·ludia an es fets succeïts a s’IES Es Palau de Sant Andreu de la Barca es 2 d’octubre de 2017 –on uns quants docents varen assenyalar i humiliar menors pes fet d’esser fills de guàrdies civils– i s’expressava sa solidaritat des Consell amb so professorat des centre davant ses “actuacions per part de sa fiscalia”, an es mateix temps que s’encastellava sa labor des docents as quals se “reconeixia sa seva professionalitat i bones pràctiques (…) en sa seva tasca d’educar s’alumnat”.

Segons Pericay, “aquesta resolució és una barbaritat; no només suposa una ingerència inadmissible en ses decisions de sa Fiscalia”, sinó que estam davant una iniciativa que no té res a veure amb “lo que s’ha d’esperar d’un organisme s’àmbit d’actuació des qual són ses Illes Balears”. “Es text”, prossegueix es portaveu de Cs Balears, “du s’empremta des llenguatge des soberanisme pancatalanista més radical; s’hi xerra de ‘s’Estat espanyol i Catalunya’, com si se tractàs de dues entitats contraposades, i des ‘conflicte que va generar sa repressió de s’1-O’, per posar dos exemples”.

“No creim que un Consell Escolar –i manco encara es de ses Balears– hagi de servir de corretja de transmissió d’unes idees que han duit una comunitat autònoma com sa catalana a sa fractura social, a s’enfrontament institucional i an sa progressiva fallida econòmica que tots coneixem”, ha afegit Pericay. “Ni que hagi de servir, per descomptat, de justificació corporativa d’uns docents que han utilisat es seu lloc de feina per tractar d’adoctrinar uns menors”, ha conclòs.