• Cs Baleares consigue que el Consell inste al Ayuntamiento de Palma a considerar el velódromo del Tirador como Edificio Protegido

Consell de Mallorca, martes 16 de octubre de 2018. La portavoz de Cs Baleares en el Consell, Catalina Serra, ha lamentado que el equipo de gobierno no haya aceptado la moción de Cs para elaborar con carácter urgente un Plan Director para el Servicio de Prevención, Extinción de Incendios y Salvamento en la que todas las fuerzas políticas con representación en el Consell Insular de Mallorca tuvieran voz y voto, y cuyo texto permaneciera vigente por un plazo de diez años, dejando en todo caso abierta la posibilidad de introducir pequeñas modificaciones en pos de un mejor funcionamiento del cuerpo de bomberos. “La mala gestión que están realizando con los bomberos es una clara muestra de su nefasta forma de gobernar, lanzar una idea pero luego no saber cómo ejecutarla”, ha expresado Serra.

Asimismo, la portavoz de Cs en el Consell ha exigido una mejor comunicación con el Ayuntamiento de Palma para mejorar la coordinación de ambos cuerpos de bomberos y ha instado al Consell a solicitar al Govern las razones por las que la Ley de Fuego se encuentra parada. “Los ciudadanos de esta isla, y del resto del archipiélago, están aún pendientes de la aprobación de la llamada Ley del Fuego, que permitirá coordinar los servicios de emergencias de la isla. Esta ley tendrá también un efecto importante sobre el cuerpo de bomberos dependiente del Consell de Mallorca, por lo que desde Cs consideramos que esta institución debe pedir explicaciones al Ejecutivo balear sobre el porqué de la paralización de esta norma”, ha manifestado Serra.

Por su parte, la consellera Cristina Fiol se ha congratulado de la aprobación en el pleno del Consell sobre la moción para instar al Ayuntamiento de Palma a solicitar que se proteja el velódromo del Tirador. “No sólo es una pieza singular del patrimonio deportivo de la isla, sino también una muestra de ingeniería audaz para su época, así como un punto de encuentro social de primer orden”, ha manifestado Fiol, quien ha pedido que “el Tirador, conocido como la catedral del ciclismo en Baleares, sea recuperado y preservado, siendo incluido en el Catálogo Municipal de Edificios Protegidos del Consistorio para evitar su degradación en un plazo de cinco meses”.

Respecto a la moción conjunta presentada por Cs, PP y PI sobre la decisión del Consell de suprimir una quincena de proyectos de variantes y desdoblamientos previstos en el plan de carreteras de Mallorca desde 2009, la portavoz de Cs Baleares en el Consell ha denunciado que “este equipo de gobierno ha faltado al respeto a la institución, retirando proyectos sin presentar un solo informe técnico a la oposición, tan solo por no perder votos de aquellos a los que les hicieron promesas que no se pueden cumplir”.

Finalmente, Serra ha realizado una interpelación para denunciar que Participación Ciudadana tarda dos años en pagar las subvenciones de actividades a las asociaciones, lo que pone en peligro el buen funcionamiento de éstas. “¿Cree usted de verdad que en dos años no ha podido arbitrar ninguna medida para ayudar a estas asociaciones a cobrar unas cantidades que son fundamentales para su funcionamiento?”, ha cuestionado Serra al vicepresidente del Consell, Jesús Jurado, a quien ha pedido medidas para acabar con situaciones como la vivida con la anulación este año de la histórica marcha ‘Des Güell a Lluc a peu’.

————————————————————

  • Cs Balears consegueix que el Consell insti a s’Ajuntament de Palma a considerar es velòdrom des Tirador com a Edifici Protegit

Consell de Mallorca, dimarts 16 d’octubre de 2018. Sa portaveu de Cs Balears en es Consell, Catalina Serra, ha lamentat que s’equip de govern no hagi acceptat sa moció de Cs per elaborar amb caràcter urgent un Pla Director pes Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament en es qual totes ses forces polítiques amb representació en es Consell Insular de Mallorca tenguessin veu i vot, i es text des qual romangués vigent per un termini de deu anys, deixant en tot cas oberta sa possibilitat d’introduir petites modificacions amb un millor funcionament des cos de bombers. “Sa mala gestió que estan fent amb sos bombers és una clara mostra de sa seva nefasta forma de governar, llançar una idea però després no sebre com executar-la”, ha expressat Serra.

Així mateix, sa portaveu de Cs en es Consell ha exigit una millor comunicació amb s’Ajuntament de Palma per millorar sa coordinació des dos cossos de bombers i ha instat es Consell a sol·licitar an es Govern ses raons per ses quals sa Llei de Foc se troba aturada. “Es ciutadans d’aquesta illa, i de la resta de s’arxipèlag, estan encara pendents de s’aprovació de s’anomenada Llei des Foc, que permetrà coordinar es servicis d’emergències de s’illa. Aquesta llei tendrà també un efecte important sobre es cos de bombers dependent des Consell de Mallorca, per sa qual cosa des de Cs consideram que aquesta institució ha de demanar explicacions a s’Executiu balear sobre es perquè de sa paralisació d’aquesta norma”, ha manifestat Serra.

Per sa seva part, sa consellera Cristina Fiol s’ha congratulat de s’aprovació en es ple des Consell de sa moció per instar s’Ajuntament de Palma a sol·licitar que se protegesqui es velòdrom des Tirador. “No només és una peça singular des patrimoni deportiu de s’illa, sinó també una mostra d’enginyeria audaç per sa seva època, així com un punt de trobada social de primer orde”, ha manifestat Fiol, qui ha demanat que “es Tirador, conegut com sa catedral des ciclisme a Balears, sigui recuperat i preservat, i s’inclogui en es Catàleg Municipal d’Edificis Protegits des Consistori per evitar sa seva degradació en un termini de cinc mesos”.

Respecte a sa moció conjunta presentada per Cs, PP i PI, sobre sa decisió del Consell de suprimir una quinzena de projectes de variants i desdoblaments prevists en es pla de carreteres de Mallorca des de 2009, sa portaveu de Cs Balears en es Consell ha denunciat que “aquest equip de govern ha faltat al respecte a s’institució, retirant projectes sense presentar un sol informe tècnic a s’oposició, tan sols per no perdre vots d’aquells as quals varen fer promeses que no se podien complir”.

Finalment, Serra, ha fet una interpel·lació per denunciar que Participació Ciutadana tarda dos anys a pagar ses subvencions d’activitats a ses associacions, cosa que posa en perill es bon funcionament d’aquestes. “¿Creu vostè de bon de veres que en dos anys no ha pogut arbitrar cap mesura per ajudar aquestes associacions a cobrar unes quantitats que són fonamentals pes seu funcionament?”, ha demanat Serra an es vicepresident des Consell, Jesús Jurado, a qui ha exigit mesures per acabar amb situacions com sa viscuda amb s’anul·lació enguany de s’històrica marxa ‘Des Güell a Lluc a peu’.