La portavoz de Cs en el Consell, Catalina Serra, lamenta que el pleno haya rechazado declarar el monolito de Sa Feixina como Bien Catalogado

Ciudadanos (Cs) Baleares ha votado en contra del punto que proponía la no catalogación del monolito de Sa Feixina en el pleno del Consell del Mallorca celebrado hoy y ha apostado por la protección del monumento. La portavoz en la institución insular, Catalina Serra, ha calificado la decisión apoyada por el equipo de gobierno de no proteger el monumento de “muy perjudicial” y ha afirmado que “no suscribir las decisiones de la Ponencia Técnica crea un precedente en el que los políticos podrán hacer y deshacer sin atender a precisiones técnicas”.

La consellera ha reprochado al equipo de gobierno que “han querido poner una cortina de humo basándose en que la mayoría de los técnicos se han abstenido y que la Ponencia Técnica de diciembre de 2015 había votado en contra”. “Lo que no se dicen, porque no interesa, es que había muchos informes nuevos avalados por arquitectos e historiadores que dieron una nueva perspectiva”, ha asegurado Serra.

Finalmente, en su intervención en el debate plenario, Serra ha propuesto “hacer de Sa Feixina un monumento a la reconciliación” y ha recordado que “derribar el monolito vulneraría la Ley 52/2007 de Memoria Historia en la que se adaptó para convertirlo en un memorial para todas las víctimas”.

Comparecencia de Ensenyat en relación a las nuevas Direcciones Insulares

Durante su intervención en la comparecencia de Ensenyat sobre las nuevas direcciones insulares a petición de todos los grupos de la oposición, Serra ha acusado a Ensenyat de ser “el presidente más despilfarrador del la historia del Consell” y ha asegurado que “estas decisiones precipitadas son un despropósito y un capricho”.

La consellera ha recordado que “aun no está garantizado que el Govern traspase estas competencias”. “De momento solo se sabe que es una decisión unilateral del Consell de Mallorca y que los mallorquines pagaremos cargos duplicados”, ha apuntado.

Por último, Serra ha hecho una petición a Ensenyat, a quien ha reclamado que se comprometa a que, a final de año, hará comparecer a los nuevos responsables para que den explicaciones de lo que ha representado para esta institución y para Mallorca sus nombramientos.

____________

Sa portaveu de Cs en es Consell, Catalina Serra, lamenta que es ple hagi rebutjat declarar es monòlit de Sa Feixina com a Bé Catalogat

Ciutadans (Cs) Balears ha votat en contra des punt que proposava sa no catalogació des monòlit de Sa Feixina en es ple del Consell del Mallorca celebrat avui i ha apostat per sa protecció des monument. Sa portaveu a s’institució insular, Catalina Serra, ha qualificat sa decisió de s’equip de govern de no protegir es monument de “molt perjudicial” i ha afirmat que “no subscriure ses decisions de sa Ponència Tècnica crea un precedent en es qual es polítics podran fer i desfer sense atendre a precisions tècniques”.

Sa consellera ha retret a s’equip de govern que “han volgut posar una cortina de fum basant-se en què sa majoria des tècnics s’han abstengut i que sa Ponència Tècnica de desembre de 2015 havia votat en contra”. “Lo que no diuen, perquè no interessa, és que hi havia molts informes nous avalats per arquitectes i historiadors que varen donar una nova perspectiva”, ha assegurat Serra.

Finalment, a sa seva intervenció en es debat plenari, Serra ha proposat “fer de Sa Feixina un monument a sa reconciliació” i ha recordat que “esbucar es monòlit vulneraria sa Llei 52/2007 de Memòria Historia a sa qual se va adaptar per convertir-lo en un memorial per totes ses víctimes”.

Compareixença d’Ensenyat en relació amb ses noves Direccions Insulars

Durant sa seva intervenció a sa compareixença d’Ensenyat sobre ses noves direccions insulars a petició det tots es grups de s’oposició, Serra l’ha acusat d’esser “es president més despilfarrador de s’història des Consell” i ha assegurat que“aquestes decisions precipitades són un despropòsit i un capritx”.

Sa consellera ha recordat que “encara no està garantit que es Govern traspassi aquestes competències”. “De moment només se sap que és una decisió unilateral des Consell de Mallorca i que es mallorquins pagarem càrrecs duplicats”, ha apuntat es són un despropòsit i un capritx”.

Finalment, Serra ha fet una petició a Ensenyat, a qui ha reclamat que se comprometi a fer que, a final d’any, farà comparèixer es nous responsables perquè donin explicacions de lo que ha representat per aquesta institució i per Mallorca es seus nomenaments.