· La portavoz de Cs Baleares en el Consell, Catalina Serra, señala que “es urgente llevar a cabo actuaciones de mejora, ya que la propiedad presenta un deficiente estado”

Palma, jueves 9 de noviembre de 2017. Ciudadanos (Cs) Baleares en el Consell de Mallorca se ha congratulado de la aprobación, en el pleno de hoy, de una de sus mociones para que se inste al departamento de Patrimonio a que elabore un plan integral de conservación y restauración de la Cartuja de Valldemossa. Asimismo, se ha acordado que este plan pueda ser externalizado con la supervisión del departamento de Patrimonio.

La portavoz de Cs Baleares en el Consell, Catalina Serra, ha señalado que “la propiedad presenta un deficiente estado de conservación”. “Hay paredes desconchadas que dan una imagen terrible de desidia y de falta de compromiso”, ha añadido.

Además, se ha acordado por unanimidad que este plan se inicie antes del mes de julio de 2018, y una vez aprobado el proyecto se disponga de una línea de financiación para su ejecución y dando prioridad a ser incluida en las actuaciones a financiar con los recursos procedentes del impuesto turístico sostenible.

Por otro lado, Cs Baleares lamenta que el pleno del Consell no haya aprobado su moción en la que reclamaba reubicar a los menores procedentes del centro de Ca’n Sech en otro centro de primera acogida con instalaciones adecuadas.

____________________

• Sa portaveu de Cs Balears en es Consell, Catalina Serra, assenyala que “és urgent dur a terme actuacions de millora, ja que sa propietat presenta un estat deficient”

Palma, dijous 9 de novembre de 2017. Ciutadans (Cs) Balears en es Consell de Mallorca s’ha congratulat de s’aprovació, en es ple d’avui, d’una de ses seves mocions perquè s’insti es departament de Patrimoni a elaborar un pla integral de conservació i restauració de sa Cartoixa de Valldemossa. Així mateix, s’ha acordat que aquest pla pugui esser externalisat amb sa supervisió des departament de Patrimoni.

Sa portaveu de Cs Balears en es Consell, Catalina Serra, ha assenyalat que “sa propietat presenta un estat de conservació deficient’. ‘Hi ha parets descrostades que donen una imatge terrible de desídia i de falta de compromís”, ha afegit.

Ademés, s’ha acordat per unanimitat que aquest pla s’iniciï abans des mes de juliol de 2018, i un pic aprovat es projecte se disposi d’una línia de finançament per sa seva execució i donant prioritat a esser inclosa en ses actuacions que s’han de finançar amb sos recursos procedents de s’impost de turisme sostenible.

Per altra part, Cs Balears lamenta que es ple des Consell no hagi aprovat sa seva moció que reclamava resituar es menors procedents des centre de Ca’n Sech en un altre centre de primera acollida amb instal·lacions adequades.