· Pericay se congratula de que volvamos a tener programas de Cooperación Territorial en materia educativa gracias en parte a Cs

Palma, lunes 11 de diciembre de 2017. El portavoz y diputado de Ciudadanos (Cs) Baleares, Xavier Pericay, ha anunciado que Cs defenderá mañana en el pleno una moción que deriva de la interpelación sobre adoctrinamiento. Pericay ha explicado que la iniciativa en su primer punto pide que el Parlament condene cualquier acto de adoctrinamiento que haya tenido como escenario un centro educativo de Baleares.

Asimismo, el portavoz ha indicado que el segundo punto insta al ejecutivo autonómico a intervenir de oficio cada vez que tenga noticia o sospecha de un hecho que pueda ser constitutivo de adoctrinamiento en las aulas.

Además, Pericay ha señalado que la moción propone la creación de un portal de atención al usuario del sistema educativo para que los ciudadanos puedan interponer cualquier queja, sugerencia o denuncia relativas al funcionamiento de la educación en las islas. Asimismo, el portavoz de Cs Baleares ha indicado que se pretende que el Govern garantice el anonimato del denunciante. “Muchos padres no acuden al centro educativo o a la Conselleria para resolver este problema porque tienen la sospecha de que la escolaridad de su hijo no será precisamente agradable”, ha comentado Pericay.

También, el diputado de Cs ha explicado que la iniciativa solicita al ejecutivo autonómico que inicie una campaña de fomento y respeto de los valores recogidos en el artículo 18.1 de la Ley del Derecho a la Educación, que afirma que “todos los centros públicos desarrollarán sus actividades con sujeción a los principios constitucionales, garantía de neutralidad ideológica y respeto de las opciones religiosas y morales a que hace referencia el artículo 27.3 de la Constitución”.

Finalmente, el portavoz de Cs Baleares ha celebrado que gracias, en parte, al acuerdo de investidura entre PP y Cs volveremos a tener programas de Cooperación Territorial en materia educativa. “Gracias a las negociaciones Baleares recibirá, a instancias de Ciudadanos, cerca de 2 millones de euros para la adquisición de libros de texto y para la lucha contra el abandono escolar, millones que vienen a sumarse a los ya acordados en FP y Secundaria”, ha indicado Pericay. “Estaremos atentos a la inversión de estas cantidades, porque creemos que es fundamental que se invierta bien el dinero”, ha concluido.

_________________________________________________________

· Pericay se felicita que tornem tenir programes de Cooperació Territorial en matèria educativa gràcies en part a Cs

Palma, dilluns 11 de desembre de 2017. Es portaveu i diputat de Ciutadans (Cs) Balears, Xavier Pericay, ha anunciat que Cs defensarà demà en es ple una moció que deriva de s’interpel·lació sobre adoctrinament. Pericay ha explicat que s’iniciativa, en es seu primer punt, demana que es Parlament condemni qualsevol acte d’adoctrinament que hagi tengut com a escenari un centre educatiu de Balears.

Així mateix, es portaveu ha indicat que es segon punt insta s’executiu autonòmic a intervenir d’ofici cada pic que tengui notícia o sospita d’un fet que pugui esser constitutiu d’adoctrinament a ses aules.

Ademés, Pericay ha assenyalat que sa moció proposa sa creació d’un portal d’atenció a s’usuari des sistema educatiu perquè es ciutadans puguin interposar qualsevol queixa, suggerència o denúncia relatives an es funcionament de s’educació a ses illes. Així mateix, es portaveu de Cs Balears ha indicat que se pretén que es Govern garantisi s’anonimat des denunciant. ‘Molts de pares no acudeixen an es centre educatiu o a sa Conselleria per resoldre aquest problema perquè tenen sa sospita que s’escolaritat des seu fill no serà precisament agradable, si ho fan’, ha comentat Pericay.

També, es diputat de Cs ha explicat que s’iniciativa sol·licita a s’executiu autonòmic que iniciï una campanya de foment i respecte des valors reunits a s’article 18.1 de sa Llei des Dret a s’Educació, que afirma que ‘tots es centres públics desplegaran ses seves activitats amb subjecció an es principis constitucionals, garantia de neutralitat ideològica i respecte de ses opcions religioses i morals a què fa referència s’article 27.3 de sa Constitució’.

Finalment, es portaveu de Cs Balears ha celebrat que gràcies, en part, a s’acord d’investidura entre PP i Cs tornem tenir programes de Cooperació Territorial en matèria educativa. “Gràcies a ses negociacions Balears rebrà, a instàncies de Ciutadans, prop de 2 milions d’euros per s’adquisició de llibres de text i per sa lluita contra s’abandonament escolar, milions que s’afegeixen an es ja acordats a FP i Secundària”, ha indicat Pericay. “Estarem atents a s’inversió d’aquestes quantitats, perquè creim que és fonamental que s’invertesquin bé es doblers”, ha conclòs.