· El portavoz de Cs Baleares, Xavier Pericay, recuerda que “Cs ha pedido a la presidenta que plantee una cuestión de confianza en el Parlament balear para que los partidos políticos puedan debatir sobre la situación política del Govern”

Palma, lunes 18 de enero de 2017. El portavoz y diputado de Ciudadanos (Cs) Baleares en el Parlament, Xavier Pericay, ha afirmado hoy en rueda de prensa que “la legislatura 2015-2019 la recordaremos como la legislatura que empezó con la campaña Salvem sa Feixina y que acabará probablemente con la campaña Salvem na Francina”, debido a la “inestabilidad política” del Govern.

Pericay ha asegurado que el Govern vivirá más crisis de aquí a final de legislatura tras los días esperpénticos tras la dimisión de Barceló, que ha puesto de manifiesto que MÉS es un partido dividido y muy poco cohesionado. “Ha sido un espectáculo bastante poco edificante, que demuestra que Armengol ha perdido la autoridad –si es que la tenía–, ya que Busquets se ha autoproclamado vicepresidenta y consellera contra la voluntad de la propia presidenta”, ha manifestado.

Para el portavoz de Cs Baleares, la coportavoz de MÉS per Mallorca, Bel Busquets no es el “perfil técnico” que pretendía la presidenta Armengol para el departamento de Turismo. “De hecho, Busquets es una activista del sector de la enseñanza que nada tiene que ver con el sector turístico, lo que demuestra que la presidenta no tiene ya ninguna autoridad”, ha insistido.

“Més per Mallorca es un partido que no está hecho para gobernar y funciona como si estuviera en la oposición”, ha señalado Pericay, que ha lamentado el “sometimiento del partido mayoritario del ejecutivo, el PSIB-PSOE, al minoritario de MÉS per Mallorca”.

Por todo ello, Pericay ha recordado que Cs ha pedido a la presidenta que plantee una cuestión de confianza en el Parlament para que desde el ámbito gubernamental se nos explique a todos cuales son las bases del actual gobierno y los partidos puedan debatir sobre la situación política del Govern.

Finalmente, Pericay ha dicho que “la legislatura y el Govern están agotados tras las sucesivas crisis que este ha vivido” y ha señalado que “lo único importante para Armengol es llegar al final y no perder el poder”.

__________________________________

· Es portaveu de Cs Balears, Xavier Pericay, recorda que “Cs ha demanat a sa presidenta que plantegi una qüestió de confiança en es Parlament balear perquè es partits polítics puguin debatre sobre sa situació política des Govern”

Palma, dilluns 18 de gener de 2017. Es portaveu i diputat de Ciutadans (Cs) Balears en es Parlament, Xavier Pericay, ha afirmat avui en roda de premsa que ‘sa legislatura 2015-2019 la recordarem com sa legislatura que va començar amb sa campanya Salvem sa Feixina i que acabarà probablement amb sa campanya Salvem na Francina’, a causa de sa ‘inestabilitat política’ des Govern.

Pericay ha assegurat que es Govern viurà més crisis d’aquí a final de legislatura després des dies esperpèntics que han seguit sa dimissió de Barceló i han posat de manifest, entre altres coses, que MÉS és un partit dividit i molt poc cohesionat. “Ha estat un espectacle bastant poc edificant, que demostra que Armengol ha perdut s’autoritat –si és que la tenia–, ja que Busquets s’ha autoproclamat vicepresidenta i consellera contra sa voluntat de sa mateixa presidenta”, ha manifestat.

Pes portaveu de Cs Balears, sa coportaveu de MÉS per Mallorca, Bel Busquets, no és es ‘perfil tècnic’ que pretenia sa presidenta Armengol pes departament de Turisme. “De fet, Busquets és una activista des sector de s’ensenyança que no té cap relació amb so sector turístic, sa qual cosa demostra que sa presidenta ha perdut tota autoritat”, ha insistit.

“Més per Mallorca és un partit que no està fet per governar i funciona com si estigués a s’oposició”, ha assenyalat Pericay, que ha lamentat sa ‘submissió des partit majoritari de s’executiu, es PSIB-PSOE, an es minoritari de MÉS per Mallorca”.

Per tot això, Pericay ha recordat que Cs ha demanat a sa presidenta que plantegi una qüestió de confiança en es Parlament perquè des de s’àmbit governamental se mos expliqui a tots quines són ses bases de s’actual govern i perquè es partits puguin debatre sobre sa situació política des Govern.

Finalment, Pericay ha dit que ‘sa legislatura i es Govern estan esgotats després de ses successives crisis que aquest ha viscut” i ha assenyalat que ‘lo únic important per Armengol és arribar an es final i no perdre es poder’.