• El portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá, y el regidor, Pedro Ribas, han denunciado “la ineptitud del equipo de gobierno en la gestión de la Ley de Capitalidad y en el Plan Litoral de Ponent

Palma, viernes 4 de mayo de 2017. El grupo municipal de Cs Palma ha denunciado la nula gestión del ayuntamiento con las inversiones públicas durante la actual legislatura. “La gestión de los fondos de la Ley de Capitalidad y la de los fondos FEDER en el Plan Litoral de Ponent son dos ejemplos más de la ineptitud de este equipo de gobierno para ejecutar los proyectos públicos”, ha manifestado el portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá.

Respecto a la prórroga de 24 meses reclamada por el Ayuntamiento de Palma al Consell de Mallorca para llevar a cabo la ejecución de cinco proyectos, el portavoz del grupo municipal de Ciudadanos en Palma ha explicado que “han tenido cuatro meses para disponer de una previsión de estos proyectos y licitar obras tan necesarias como reurbanizar las calles importantes de la zona de Llevant, algo con lo que el alcalde Noguera se ha llenado la boca, para ahora decirles a los ciudadanos de Palma que van a tener que esperar dos años para estos proyectos”.

Asimismo, Bauzá ha denunciado que “se comprometan actuaciones durante la siguiente legislatura” y que “este gobierno municipal lleve meses anunciando obras que no ejecuta”.

Por su parte, el regidor de Cs Palma, Pedro Ribas, ha denunciado la posible pérdida de los fondos FEDER, de 25 millones de euros, concedidos para la gestión del Plan Litoral de Ponent. “En el año 2017, el Ayuntamiento de Palma debería haber ejecutado más de cinco millones de euros del EDUSI, y tan solo gastó 30.800 euros, el 0’59% del dinero previsto para ese año”.  “Desde que se concedieron los fondos FEDER se deberían haber invertido más de 10 millones de euros a 31 de diciembre de este año, de los que solo se han ejecutado el 0’29%, lo que supone el 0’12% del total de las inversiones previstas; estos fondos finalizan en el año 2022 y el dinero no utilizado puede volver a Europa con el grave perjuicio que eso supone para nuestra ciudad”, ha incidido Ribas.

Finalmente, el portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá ha reclamado al ayuntamiento que “ejecute las partidas presupuestarias”. “Tenemos el dinero, sabemos lo que hay que hacer, pero cuando llega la hora de licitar, o ejecutar obras, el ayuntamiento es incapaz de hacerlo”.

 

——————————————

  • Es portaveu de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá, i es regidor, Pedro Ribas, han denunciat “s’ineptitud de s’equip de govern en sa gestió de sa Llei de Capitalitat i en es Pla Litoral de Ponent

Palma, divendres 4 de maig de 2017. Es grup municipal de Cs Palma ha denunciat sa nul·la gestió de s’ajuntament amb ses inversions públiques durant s’actual legislatura. “Sa gestió des fons de sa Llei de Capitalitat i sa des fons FEDER en es Pla Litoral de Ponent són dos exemples més de s’ineptitud d’aquest equip de govern per executar es projectes públics”, ha manifestat es portaveu de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá.

Respecte a sa pròrroga de 24 mesos reclamada per s’Ajuntament de Palma an es Consell de Mallorca per dur a terme s’execució de cinc projectes, es portaveu des grup municipal de Ciutadans a Palma ha explicat que “han tengut quatre mesos per comptar amb una previsió d’aquests projectes i licitar obres tan necessàries com reurbanisar es carrers importants de sa zona de Llevant, cosa amb sa que es batle Noguera s’ha umplit sa boca, per ara dir an es ciutadans de Palma que hauran d’esperar dos anys per aquests projectes”.

Així mateix, Bauzá ha denunciat que “se comprometin actuacions per sa següent legislatura” i que “aquest govern municipal dugui mesos anunciant obres que no executa”.

Per sa seva part, es regidor de Cs Palma, Pedro Ribas, ha denunciat sa possible pèrdua des fons FEDER, de 25 milions d’euros, concedits per sa gestió des Pla Litoral de Ponent. “L’any 2017, s’Ajuntament de Palma hauria d’haver executat més de cinc milions d’euros dets EDUSI, i tan sols va gastar 30.800 euros, es 0’59% des doblers prevists per aquest any”. “D’ençà que se varen concedir es fons FEDER s’haurien d’haver invertit més de 10 milions d’euros a 31 de desembre d’enguany, des quals només se n’ha executat es 0’29%, cosa que representa es 0’12% des total de ses inversions previstes; aquests fons finalisen l’any 2022 i es doblers no utilisats poden tornar a Europa amb so greu perjudici que això suposa per sa nostra ciutat”, ha incidit Ribas.

Finalment, es portaveu de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá ha reclamat a s’ajuntament que “executi ses partides pressupostàries”. “Tenim es doblers, sabem lo que s’ha de fer, però quan arriba s’hora de licitar, o executar obres, s’ajuntament és incapaç de fer-ho”.