• Ciudadanos (Cs) Palma también pide al regidor Hila que dé explicaciones sobre la falta de actuaciones en el solar número 13 de la barriada, así como del  informe con “claras contradicciones” enviado al Ministerio de Hacienda

Palma, lunes 18 de junio de 2018. El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) Palma ha reclamado al Ayuntamiento que no se proceda a la expropiación de ninguna vivienda de los bloques sociales del Camp Redó hasta que no esté garantizado el acceso a una vivienda digna para los actuales propietarios. “Estuvimos hace poco en el Camp Redó, y vimos el estado en el que están las viviendas, las calles y las aceras y podemos decir que es una auténtica vergüenza para una ciudad como Palma que este Ayuntamiento no se haga cargo”, ha lamentado el portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá.

Por su parte, el regidor de Cs Palma, Pedro Ribas, ha denunciado que la realidad social del barrio de Camp Redó implica que no se puedan expropiar las viviendas sin dar una alternativa. “Hay familias a las que la expropiación les puede llevar a un estado de marginalidad; familias que no podrán encontrar unas viviendas de las mismas características, o tendrán que alquilar una vivienda, como ya se les ha propuesto, que aunque sea de carácter social, les supondrá un sobre coste al que ya tienen actualmente”, ha manifestado Ribas, quien ha instado al alcalde de Palma, Antoni Noguera, a “dejarse de grandes proyectos y  trabajar poco a poco para solucionar los problemas reales del Camp Redó”.

Asimismo, el regidor de Cs Palma ha criticado que “en el mes de marzo el Ministerio de Hacienda y Función Pública remitió al Ayuntamiento de Palma una carta en la que se hicieron eco de que en el bloque número XIII del Camp Redó no se estaban llevando a cabo las actuaciones que se debían llevar con la concesión de los fondos FEDER; a esa carta este ayuntamiento respondió con un informe con claras contradicciones”. “El señor Hila dice que desde el 2014 se está cuidando el solar, pero el asesor del Distrito Nord lo desmiente diciendo que hasta el año 2016 el Consistorio no sabía si el solar era de su propiedad, y por lo tanto, no se realizaron actuaciones de mantenimiento”, ha explicado Ribas, quien ha pedido al regidor Hila que “no se puede mentir para justificar una subvención” y le ha reclamado que “dé explicaciones sobre la falta de actuaciones en el solar”.

Finalmente, el portavoz de Cs Palma, Josep Lluis Bauzá, ha pedido respuestas al alcalde Noguera respecto al cuaderno propagandístico de Més, que fue entregado en sobres, y por personal, del Ayuntamiento. “El dinero público no debe ser usado para hacer propaganda partidista, como ha hecho Més”, ha indicado Bauzá.

—————————————————–

  • Ciutadans (Cs) Palma també demana an es regidor Hila que doni explicacions sobre sa falta d’actuacions en es solar número 13 de sa barriada, així com de s’informe amb “clares contradiccions” enviat an es Ministeri d’Hisenda

Palma, dilluns 18 de juny de 2018. Es grup municipal de Ciutadans (Cs) Palma ha reclamat a s’Ajuntament que no s’expropiï cap vivenda des blocs socials des Camp Redó fins que no estigui garantisat s’accés a una vivenda digna pets actuals propietaris. “Vàrem estar fa poc en es Camp Redó, i vàrem veure s’estat en es qual estan ses vivendes, es carrers i ses voreres i podem dir que és una autèntica vergonya per una ciutat com Palma que aquest Ajuntament no se’n faci càrrec”, ha lamentat es portaveu de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá.

Per sa seva part, es regidor de Cs Palma Pedro Ribas ha denunciat que sa realitat social des barri de Camp Redó implica que no se puguin expropiar ses vivendes sense donar una alternativa. “Hi ha famílies a ses quals s’expropiació els pot dur a un estat de marginalitat; famílies que no podran trobar unes vivendes de ses mateixes característiques, o hauran de llogar una vivenda, com ja se’ls ha proposat, que encara que sigui de caràcter social, els suposarà un sobrecost respecte a lo que ja tenen actualment”, ha manifestat Ribas, qui ha instat l es batle de Palma, Antoni Noguera, a “deixar-se de grans projectes i fer feina poc a poc per solucionar es problemes reals des Camp Redó”.

Així mateix, es regidor de Cs Palma ha criticat que “en es mes de març es Ministeri d’Hisenda i Funció Pública va remetre a s’Ajuntament de Palma una carta on se varen fer ressò que en es bloc número XIII des Camp Redó no s’estaven duguent a terme ses actuacions que s’hi havien de dur amb sa concessió des fons FEDER; en aquesta carta aquest ajuntament va respondre amb un informe amb clares contradiccions”. “El senyor Hila diu que des des 2014 s’està cuidant es solar, però s’assessor des Districte Nord ho desmenteix diguent que fins a l’any 2016 es Consistori no sabia si es solar era de sa seva propietat, i per tant, no s’hi varen fer actuacions de manteniment”, ha explicat Ribas, qui ha demanat an es regidor Hila que “no mentesqui per justificar una subvenció” i li ha reclamat que “doni explicacions sobre sa falta d’actuacions en es solar”.

Finalment, es portaveu de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá, ha demanat respostes an es batle Noguera respecte an es quadern propagandístic de Més, que va esser entregat en sobres, i per personal, de s’Ajuntament. “Es doblers públics no han d’esser usats per fer propaganda partidista, com ha fet Més”, ha indicat Bauzá.