· La portavoz de Cs Baleares en el Consell, Catalina Serra, y la consellera, Cristina Fiol, denuncian que “Ensenyat demuestra una vez más que solo representa a una parte de los mallorquines”

Palma, lunes 6 de agosto de 2018. El grupo de Cs Baleares en el Consell de Mallorca ha calificado de “intolerable” que el presidente de la institución, Miquel Ensenyat, asista al acto de inauguración de la exposición ‘Presos políticos en la España contemporánea’ del artista Santiago Sierra.

La consellera de Cs, Cristina Fiol, ha señalado que “se trata de un acto organizado por un grupo de apoyo a un fugitivo de la justicia [Valtonyc]”. “Es inadmisible que se hable de presos políticos en España”, ha manifestado Fiol, quien ha explicado que “no entramos en el tema del arte como provocación y su libertad de expresión”.

“Es altamente preocupante que el partido de Ensenyat, Més per Mallorca, gobierne en las tres principales instituciones con sede en Mallorca -Govern, Consell, Ayuntamiento de Palma- y se dedique a promover actos en los que se desafía los principios de un Estado de derecho como es el español”, ha indicado la consellera de Cs.

Por su parte, la portavoz de Cs Baleares en el Consell de Mallorca, Catalina Serra ha expresado que “es lamentable que el presidente de la institución insular no cumpla con las funciones de su cargo”. “Por un lado, no asiste a la recepción real, pero sí asiste a la inauguración de una exposición sobre falsos presos políticos; esto demuestra que Ensenyat es el presidente de solo una parte de los mallorquines”, ha concluido Serra.

_________________

· Sa portaveu de Cs Balears en es Consell, Catalina Serra, i sa consellera, Cristina Fiol, denuncien que “Ensenyat demostra un pic més que només representa una part des mallorquins”

Palma, dilluns 6 d’agost de 2018. Es grup de Cs Balears en es Consell de Mallorca ha qualificat de “intolerable” que es president de s’institució, Miquel Ensenyat, assistesqui a s’acte d’inauguració de s’exposició ‘Presos polítics a s’Espanya contemporània’ de s’artista Santiago Sierra.

Sa consellera de Cs, Cristina Fiol, ha assenyalat que “se tracta d’un acte organisat per un grup de suport a un fugitiu de sa justícia [Valtonyc]”. “És inadmissible que se xerri de presos polítics a Espanya”, ha manifestat Fiol, qui ha explicat que “no entram en es tema de s’art com a provocació i sa seva llibertat d’expressió”.

“És altament preocupant que es partit d’Ensenyat, Més per Mallorca, governi a ses tres principals institucions amb seu a Mallorca -Govern, Consell, Ajuntament de Palma- i se dediqui a promoure actes en es quals se desafia es principis d’un Estat de dret com és s’espanyol”, ha indicat sa consellera de Cs.

Per sa seva part, sa portaveu de Cs Balears en es Consell de Mallorca, Catalina Serra ha expressat que “és lamentable que es president de s’institució insular no complesqui amb ses funcions des seu càrrec”. “D’una banda, no assisteix a sa recepció reial, però sí que va a s’inauguració d’una exposició sobre falsos presos polítics; això demostra que Ensenyat és es president de només una part des mallorquins”, ha conclòs Serra.