· Desde el Comité Insular de Menorca confían en que la situación se resuelva cuanto antes y agradecen el trabajo que están realizando todos los profesionales para volver a la normalidad

Palma, martes 30 de octubre de 2018. El portavoz del Comité Insular en Menorca, Manel Bonmatí, ha pedido hoy soluciones urgentes al aislamiento energético de Menorca. En este sentido, Bonmatí ha recordado que actualmente el viejo cable eléctrico submarino que desde 1975 enlaza Mallorca y Menorca se encuentra inutilizado y con varios años por delante hasta que entre en funcionamiento el nuevo, que es un proyecto que aún no se ha tramitado.

“Desde Cs pedimos al Gobierno Central que agilice los trámites del proyecto del segundo cable para dotar a la isla de energía eléctrica suficiente ante situaciones de catástrofe natural”, ha manifestado Bonmatí, quien ha criticado que “tanto PP como PSOE no han hecho nada para solventar esta situación”.

Asimismo, Bonmatí ha reclamado al Govern Balear que “promueva un fondo de ayudas para energías renovables en Menorca”.

Desde el Comité Insular en Menorca confían en que la situación se resuelva cuanto antes y agradecen el trabajo que están realizando todos los profesionales para volver a la normalidad.

Por último, Bonmatí ha pedido al Govern Balear que ponga en marcha una línea de ayudas para los afectados.

_________________________________________

· Des des Comitè Insular de Menorca confien que sa situació se resolgui com més prest millor i agraeixen es treball que estan fent tots es professionals per tornar a sa normalitat

Palma, dimarts 30 d’octubre de 2018. Es portaveu des Comitè Insular a Menorca, Manel Bonmatí, ha demanat avui solucions urgents a s’aïllament energètic de Menorca. En aquest sentit, Bonmatí ha recordat que actualment es vell cable elèctric submarí que des de 1975 enllaça Mallorca i Menorca se troba inutilisat i amb diversos danys fins que entri en funcionament es nou, que és un projecte que encara no s’ha tramitat.

“Des de Cs demanam an es Govern Central que agiliti es tràmits des projecte des segon cable per dotar s’illa d’energia elèctrica suficient davant situacions de catàstrofe natural”, ha manifestat Bonmatí, qui ha criticat que “tant PP com PSOE no han fet res per solucionar aquesta situació”.

Així mateix, Bonmatí ha reclamat an es Govern Balear que “promogui un fons d’ajudes per energies renovables a Menorca”.

Des des Comitè Insular a Menorca confien que sa situació se resolgui com més prest millor i agraeixen es treball que estan fent tots es professionals per tornar a sa normalitat.

Finalment, Bonmatí ha demanat an es Govern Balear que posi en marxa una línia d’ajudes pets afectats.