·La portavoz de Cs en la institución insular, Catalina Serra, critica que el Consell no tenga voluntad para solucionar el caos circulatorio que se produce en el acceso de la Colònia de Sant Jordi

Palma, jueves 8 de noviembre de 2018. Ciudadanos (Cs) en el Consell de Mallorca lamenta que el pleno del Consell haya rechazado la moción de Cs en la que insta al Govern Balear a replantear los objetivos del Impuesto de Turismo Sostenible en Baleares. “Queremos que este impuesto se destine a los gastos e inversiones vinculados a la protección medioambiental y no a cuestiones que no están relacionadas con lograr un turismo plenamente respetuoso con el entorno”, ha explicado la consellera de Cs, Cristina Fiol.

Fiol ha recordado que “Ciudadanos se ha mostrado contrario a este impuesto, pero ya que existe, es importante que sea utilizado para cumplir con el objetivo con el que se creó”. “Entendemos que hay falta de vivienda social, pero ese no es el cometido del impuesto, así que el dinero para su construcción debe tener otro origen”, ha añadido.

Por otro lado, la portavoz de Cs en el Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha criticado que el Consell no tenga voluntad para solucionar el caos circulatorio que se produce en el acceso de la Colònia de Sant Jordi, ya que no ha se ha aprobado la iniciativa de Cs en la que se pedía la instalación de dos semáforos en la entrada a la localidad desde la Ma-6100 para evitar atascos.

Por último, Cs ha votado en contra de la propuesta de concesión de una subvención nominativa de 25.000 euros a favor del Gremi Llibreters de Mallorca para el año 2018. La portavoz de Cs en el Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha criticado que esta subvención esté dirigida únicamente a obras en catalán, y dé a entender que en Mallorca sólo hay producción en catalán. “Nos parece bien que se promocionen actos culturales, pero esta institución no está cumpliendo con el Estatuto de Autonomía, que garantiza la igualdad de las lenguas cooficiales”, ha añadido.

__________________________________

·Sa portaveu de Cs a s’institució insular, Catalina Serra, critica que es Consell no tengui voluntat per solucionar es caos circulatori que se produeix a s’accés a sa Colònia de Sant Jordi

Palma, dijous 8 de novembre de 2018. Ciutadans (Cs) en es Consell de Mallorca lamenta que es ple des Consell hagi rebutjat sa moció de Cs que insta es Govern Balear a replantejar ets objectius de s’Impost de Turisme Sostenible a ses Balears. “Volem que aquest impost se destini a ses despeses i inversions vinculades a sa protecció mediambiental i no a qüestions que no estan relacionades amb aconseguir un turisme plenament respectuós amb s’entorn”, ha explicat sa consellera de Cs, Cristina Fiol.

Fiol ha recordat que “Ciutadans s’ha mostrat contrari a aquest impost, però ja que existeix, és important que sigui utilisat per complir amb s’objectiu amb què se va crear”. “Entenem que hi ha falta de vivenda social, però aquesta no és sa comesa de s’impost, així que es doblers per sa seva construcció han de tenir un altre origen”, ha afegit.

Per altra part, sa portaveu de Cs en es Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha criticat que es Consell no tengui voluntat per solucionar es caos circulatori que se produeix a s’accés a sa Colònia de Sant Jordi, ja que no ha s’ha aprovat s’iniciativa de Cs en què se demanava s’instal·lació de dos semàfors a s’entrada a sa localitat des de sa Ma-6100 per evitar embossos.

Finalment, Cs ha votat en contra de sa proposta de concessió d’una subvenció nominativa de 25.000 euros a favor des Gremi Llibreters de Mallorca per l’any 2018. Sa portaveu de Cs en es Consell de Mallorca, Catalina Serra, ha criticat que aquesta subvenció estigui dirigida únicament a obres en català, i doni a entendre que a Mallorca només hi ha producció en català. “Mos pareix bé que se promocionin actes culturals, però s’institució no està complint amb s’Estatut d’Autonomia que garantisa s’igualtat de ses llengües cooficials”, ha afegit.