• El portavoz de Cs Palma denuncia que “el Govern y el Consell de Mallorca no dan a la ciudad ni el 30% de lo estipulado por ley y, además, deciden en qué proyectos debemos invertir

Palma, viernes 16 de noviembre de 2018. El portavoz del grupo municipal de Ciudadanos (Cs) Palma, Josep Lluis Bauzá, ha denunciado el bajo montante que va a recibir la ciudad de Palma en fondos de Capitalidad, unos 8,3 millones de euros de los 30 millones estipulados por ley. “Una vez más el alcalde, Antoni Noguera, se ha plegado a los intereses del Govern y del Consell de Mallorca y ha sido incapaz de conseguir lo que a la ciudad le toca por ley”, ha manifestado Bauzá, quien ha indicado que “llevan toda la legislatura haciéndonos la trampa de mezclar los fondos de Capitalidad, que son de libre disposición, con dinero invertido por el Govern y el Consell para su propia actividad en Palma”.

El Govern hace viviendas del IBAVI en Palma y nos pasa la factura a través de los fondos de Capitalidad, cuando la realidad es que ese dinero invertido en vivienda no es del Ayuntamiento”, ha explicado el portavoz de Cs Palma, quien ha acusado al alcalde Noguera de hacer un cómputo falseado al decir que la pasada legislatura no se recibieron fondos de Capitalidad y que este año llevan ya 38 millones recibidos. “Noguera hace la suma de lo recibido en cuatro años que apenas supera lo que deberíamos haber recibido en solo un año; lo que no dice a los ciudadanos es que deberíamos haber tenido 120 millones de euros en esta legislatura, en vez de los 38 millones de los que saca pecho”.

Asimismo, Bauzá ha lamentado que “no se ha aportado ningún tipo de documentación que acredite los fondos recibidos en base a la Capitalidad, ni el dinero que, supuestamente, va a recibir la ciudad en concepto de Impuesto Turístico, sino que nos hemos enterado por los medios”. “En el próximo Pleno debatiremos sobre 12 millones de inversiones pero no sobre los 11 millones de inversiones en vivienda, los 900.000 mil euros para la reparación del Parc de la Mar o los 2’5 millones destinados al alumbrado de la Playa de Palma, proyectos que nos ha impuesto el Govern de Francina Armengol si queremos recibir algo de dinero del Impuesto Turístico”.

Por otro lado, el portavoz de Cs Palma ha criticado que “se ha anunciado el montante recibido en los fondos de Capitalidad una semana antes de reunirse el Consejo para aprobarlo. Es una tomadura de pelo

Finalmente, Bauzá ha asegurado que “el Ayuntamiento de Palma es una alcaldía compartida entre Armengol y Ensenyat que deciden qué proyectos hay que hacer en la ciudad, mientras que Noguera parece un títere en sus manos”.

————————————————

  • Es portaveu de Cs Palma denuncia que “es Govern i es Consell de Mallorca no donen a sa ciutat ni es 30% de lo estipulat per llei i, ademés, decideixen en quins projectes hem d’invertir

Palma, divendres 16 de novembre de 2018. Es portaveu des grup municipal de Ciutadans (Cs) Palma, Josep Lluis Bauzá, ha denunciat es baix muntant que rebrà sa ciutat de Palma en fons de Capitalitat, uns 8,3 milions d’euros des 30 milions estipulats per llei. “Un pic més es batle, Antoni Noguera, s’ha plegat an ets interessos des Govern i es Consell de Mallorca, i ha estat incapaç de conseguir lo que a sa ciutat li pertoca per llei”, ha manifestat Bauzá, qui ha indicat que “duen tota sa legislatura fent-mos sa trampa de mesclar es fons de Capitalitat, que són de lliure disposició, amb doblers invertits pes Govern i es Consell per sa seva pròpia activitat a Palma”.

Es Govern fa vivendes de s’IBAVI a Palma i mos passa sa factura a través des fons de Capitalitat, quan sa realitat és que aquests doblers invertits en vivenda no són de s’Ajuntament”, ha explicat es portaveu de Cs Palma, qui ha acusat es batle Noguera de fer un còmput falsejat en dir que sa passada legislatura no se varen rebre fons de Capitalitat i que enguany duen ja 38 milions rebuts. “Noguera fa sa suma de lo rebut en quatre anys, que amb prou feines supera lo que hauríem d’haver rebut en només un any; lo que no diu an es ciutadans és que hauríem d’haver tengut 120 milions d’euros en aquesta legislatura, en lloc des 38 milions des quals treu pit”.

Així mateix, Bauzá ha lamentat que “no s’ha aportat cap tipo de documentació que acrediti es fons rebuts en base a sa Capitalitat, ni es doblers que, suposadament, rebrà sa ciutat en concepte d’Impost Turístic, sinó que ho hem sabut pes medis”. “En es pròxim Ple debatrem sobre 12 milions d’inversions però no sobre ets 11 milions d’inversions en vivenda, es 900.000 mil euros per sa reparació des Parc de la mar o es 2’5 milions destinats a s’enllumenat de sa Platja de Palma, projectes que mos ha imposat es Govern de Francina Armengol si volem rebre una mica de doblers de s’Impost Turístic”.

Per altra part, es portaveu de Cs Palma ha criticat que “s’ha anunciat es muntant rebut en es fons de Capitalitat una setmana abans de reunir-se es Consell per aprovar-lo. És una presa de pèl

Finalment, Bauzá ha assegurat que “s’Ajuntament de Palma és una batlia compartida entre Armengol i Ensenyat que decideixen quins projectes s’han de fer a sa ciutat, mentres que Noguera pareix una tereseta en ses seves mans”.