• Asimismo, Cs Palma demanda que sea el Govern de Balears, exclusivamente, el que adquiera la finca de Son Quint para minimizar el impacto ambiental de las torres eléctricas de Son Puig

Palma, martes 22 de enero de 2019. El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) Palma ha reclamado al Ayuntamiento la creación de una oferta pública de empleo para la Policía Local, a través de una proposición que será debatida en el próximo Pleno. “Es conocido por todos la insuficiencia estructural y sistemática de la plantilla de la Policía Local de Palma, una situación alarmante dado el gran número de vacantes sin cubrir y que se va a complicar todavía más con la próxima aprobación por parte del Gobierno central de un Decreto por el que los policías se podrán jubilar a los 59 años de edad”, ha asegurado el portavoz de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá.

El equipo de gobierno del Pacte no parece haberse dado cuenta de que vamos a perder numerosos efectivos policiales, y dado que los procesos de selección de personal en el Ayuntamiento son lentos, conviene anticiparse y aumentar la oferta de empleo pública del 2018 para la Policía Local”, ha insistido Bauzá.

Finalmente, el portavoz de Cs Palma, ha manifestado que “para aumentar la plantilla remitimos al Ayuntamiento a una disposición adicional de la Ley de Presupuestos Generales del Estado de 2018, que permite aumentar la tasa de reposición en un 115 por ciento para todos los Cuerpos y Fuerzas de Seguridad del Estado, policías autonómicas y policías locales. Esta disposición vendría a paliar la llamada Ley Montoro, a la que ha aludido tantas veces como excusa este equipo de gobierno”.

FINCA DE SON QUINT

Asimismo, el grupo municipal de Cs Palma ha anunciado que presentará una proposición en el próximo Pleno con el fin de conseguir el compromiso de todas las formaciones políticas para reclamar al Govern de Baleares la adquisición de la finca de Son Quint. “Durante el Pleno del mes pasado, el Consell de Mallorca aprobó por unanimidad una propuesta para que el Ayuntamiento de Palma, junto al Govern, adquiriesen la finca de Son Quint, desde Cs pensamos que debe ser el Ejecutivo Balear el que asuma el coste de la compra de la finca”, ha manifestado la regidora de Cs Palma, Patricia Conrado.

En este sentido, Conrado ha insistido en que “la compra de la finca por parte del Govern es obligada para poder preservar sus valores naturales, patrimoniales y paisajísticos, como puerta de entrada a la Serra de Tramuntana, y a su vez minimizar el impacto ambiental de las torres eléctricas de Son Puig”.

—————————————————

  • Així mateix, Cs Palma demanda que sigui es Govern de Balears, exclusivament, es que adquiresqui sa finca de Son Quint per minimisar s’impacte ambiental de ses torres elèctriques de Son Puig

Palma, dimarts 22 de gener de 2019. Es grup municipal de Ciutadans (Cs) Palma ha reclamat a s’Ajuntament sa creació d’una oferta pública d’ocupació per sa Policia Local, a través d’una proposició que serà debatuda en es pròxim Ple. “És coneguda de tothom  s’insuficiència estructural i sistemàtica de sa plantilla de sa Policia Local de Palma, una situació alarmant donat es gran número de vacants sense cobrir i que se complicarà encara més amb sa pròxima aprovació per part des Govern central d’un Decret pes qual es policies se podran jubilar a 59 anys d’edat”, ha assegurat es portaveu de Cs Palma, Josep Lluís Bauzá.

S’equip de govern des Pacte no pareix haver-se adonar que perdrem nombrosos efectius policials, i atès que es processos de selecció de personal a s’Ajuntament són lents, convé anticipar-se i augmentar s’oferta d’ocupació pública de 2018 per sa Policia Local”, ha insistit Bauzá.

Finalment, es portaveu de Cs Palma ha manifestat que “per augmentar sa plantilla remetem s’Ajuntament a una disposició addicional de sa Llei de Pressuposts Generals de s’Estat de 2018, que permet augmentar sa taxa de reposició en un 115 per cent per tots es Cossos i Forces de Seguretat de s’Estat, policies autonòmiques i policies locals. Aquesta disposició podria pal·liar s’anomenada Llei Montoro, a sa qual ha al·ludit tants de pics com a excusa aquest equip de govern”.

FINCA DE SON QUINT

Així mateix, es grup municipal de Cs Palma ha anunciat que presentarà una proposició en es pròxim Ple amb sa finalitat de conseguir es compromís de totes ses formacions polítiques per reclamar an es Govern de Balears s’adquisició de sa finca de Son Quint. “Durant es Ple des mes passat, es Consell de Mallorca va aprovar per unanimitat una proposta perquè s’Ajuntament de Palma, juntament amb so Govern, adquirissin sa finca de Son Quint, des de Cs pensam que ha d’esser s’Executiu Balear es que assumesqui es cost de sa compra de sa finca”, ha manifestat sa regidora de Cs Palma, Patricia Conrado.

En aquest sentit, Conrado ha insistit que “sa compra de sa finca per part des Govern és obligada per poder preservar es seus valors naturals, patrimonials i paisatgístics, com a porta d’entrada a sa Serra de Tramuntana, i per sa seva part minimisar s’impacte ambiental de ses torres elèctriques de Son Puig”.