· Asimismo, la formación naranja consigue la aprobación de una línea de subvenciones para entidades sin ánimo de lucro que permitirá al Museo de Artes Decorativas de Mallorca mantener sus puertas abiertas

Palma, jueves 14 de marzo de 2019. Ciudadanos (Cs) en el Consell de Mallorca ha conseguido que se apruebe su moción en la que se solicita estudiar la forma de ofrecer una mayor protección a las marchas a Lluc a Peu, tanto la que parte de Palma como las de la Part Forana.

Concretamente, el Consell se ha comprometido a considerar que estas marchas sean declaradas actividades de interés cultural, una vez que esté aprobado el reglamento que regula esta figura, algo que se espera en breve, lo que permitirá a los organizadores acelerar todos los trámites administrativos que deben hacer para llevar a cabo las marchas. Asimismo, la ponencia técnica de Patrimonio tomará en consideración que estas marchas sean candidatas a ser declaradas Fiestas de Interés Cultural.

Además, el pleno ha aprobado una línea de ayudas para entidades sin ánimo de lucro que conservan y exhiben colecciones con piezas variadas del patrimonio mallorquín, de la que podrá beneficiarse el Museo de Artes Decorativas, que recientemente había anunciado que tendría que cerrar sus puertas el próximo mes de abril si no recibía ningún respaldo institucional.

Para la portavoz de Cs en el Consell, Catalina Serra, los dos compromisos obtenidos hoy en el Consell “permitirán a los mallorquines tener la garantía de poder contar con dos elementos importantes de nuestra cultura, como son nuestro patrimonio y nuestros encuentros populares. Para nosotros es siempre un orgullo poder aportar nuestro granito de arena para conservar nuestra cultura y nuestras tradiciones”.

Por el contrario, el equipo de gobierno ha rechazado otra propuesta de Cs, esta vez a favor de la transparencia del Consell, que pedía que en los próximos dos meses se realizase un informe sobre el grado de cumplimiento de las propuestas aprobadas por el Pleno a lo largo de la legislatura.

Para la consellera Cristina Fiol, quien ha presentado la propuesta, “es una lástima que el Consell haya aducido problemas de plazos para no poner en marcha una medida que busca es mayor transparencia de cara a la ciudadanía. “Las propuestas de la oposición que se aprueban en el pleno suelen quedar en un cajón, y eso no puede seguir pasando”, ha señalado Fiol.

Finalmente, las conselleras de Cs han preguntado en el pleno por las medidas adoptadas por el Departamento de Territorio e Infraestructuras en esta legislatura para reducir la siniestralidad en los puntos negros de las carreteras mallorquinas, así como por la situación en que se encuentra el Velódromo de Tirador.

_________________________________

· Així mateix, sa formació taronja consegueix s’aprovació d’una línia de subvencions per entitats sense ànim de lucre que permetrà an es Museu d’Arts Decoratives de Mallorca mantenir ses seves portes obertes.

Palma, dijous 14 de març de 2019. Ciutadans (Cs) en es Consell de Mallorca ha conseguit que s’aprovi sa seva moció que sol·licita estudiar sa forma d’oferir una major protecció a ses marxes an es Lluc a Peu, tant sa que parteix de Palma com ses de sa Part Forana.

Concretament, es Consell s’ha compromès a considerar que aquestes marxes siguin declarades activitats d’interès cultural, un pic que estigui aprovat es reglament que regula aquesta figura, cosa que s’espera en breu, sa qual cosa permetrà an ets organisadors accelerar tots es tràmits administratius que han de fer per dur a terme ses marxes. Així mateix, sa ponència tècnica de Patrimoni prendrà en consideració que aquestes marxes siguin candidates a esser declarades Festes d’Interès Cultural.

Ademés, es ple ha aprovat una línia d’ajudes per entitats sense ànim de lucre que conserven i exhibeixen col·leccions amb peces variades des patrimoni mallorquí, de sa qual podrà beneficiar-se es Museu d’Arts Decoratives, que recentment havia anunciat que hauria de tancar ses portes es pròxim mes d’abril si no rebia cap suport institucional.

Per sa portaveu de Cs en es Consell, Catalina Serra, es dos compromisos obtenguts avui en es Consell “permetran an es mallorquins tenir sa garantia de poder comptar amb dos elements importants de sa nostra cultura, com són es nostro patrimoni i ses nostres trobades populars. Per noltros és sempre un orgull poder aportar es nostro granet d’arena per conservar sa nostra cultura i ses nostres tradicions”.

Per contra, s’equip de govern ha rebutjat una altra proposta de Cs, aquest pic a favor de sa transparència des Consell, que demanava que en es pròxims dos mesos s’elaboràs un informe sobre es grau de compliment de ses propostes aprovades pes Ple durant sa legislatura.

Per sa consellera Cristina Fiol, que ha presentat sa proposta, “és una llàstima que es Consell hagi adduït problemes de plaços per no posar en marxa una mesura que cerca sa major transparència de cara a sa ciutadania. “Ses propostes de s’oposició que s’aproven en es ple solen quedar en un calaix, i això no pot seguir passant”, ha assenyalat Fiol.

Finalment, ses conselleres de Cs han demanat en es ple per ses mesures adoptades pes Departament de Territori i Infraestructures en aquesta legislatura per reduir sa sinistralitat en es punts negres de ses carreteres mallorquines, així com per sa situació en què se troba es Velòdrom de Tirador.