· El portavoz y diputado de Cs Baleares, Xavier Pericay, critica que “durante estos tres años el Govern no ha hecho nada en el campo de la vivienda de protección oficial”
Palma, martes 29 de mayo de 2018. Ciudadanos (Cs) Baleares ha votado parcialmente a favor de la Ley de Vivienda. El portavoz y diputado de Cs Baleares, Xavier Pericay, ha explicado que “Ciudadanos, durante el largo y tortuoso trámite parlamentario que ha seguido la ley, ha defendido siempre de manera inequívoca todas las medidas con tendencia a favorecer el acceso a la vivienda, y se ha opuesto a todas aquellas intervencionistas que la ley contiene, inclinadas a conculcar el derecho a la propiedad privada”.
Durante el debate, Pericay ha defendido las 36 enmiendas de la formación naranja que han quedado vivas y la mayoría han ido encaminadas a impedir los mecanismos de intervención sobre la propiedad privada de la vivienda. “Ciudadanos ha pedido reiteradamente en este Parlament cuántas viviendas vacías o de segunda residencia hay en Baleares, y el Govern nos ha contestado que no disponen de estos datos”, ha recordado Pericay, que ha criticado que “el Govern legisle y establezca obligaciones a los propietarios de viviendas vacías sin saber cuántas hay actualmente”. “Hacen servir la misma ley para descubrir cuál es la dimensión del problema que la ley pretende abordar”, ha añadido.
“A Ciudadanos le parece inasumible que el Govern haga expropiaciones o casi expropiaciones de las viviendas vacías”, ha dicho el diputado de Cs Baleares, quien ha explicado que su formación apuesta por la cesión voluntaria de las viviendas a través de la subscripción de convenios con el Govern.
Pericay ha destacado que “en Ciudadanos apostamos por una política de vivienda pública, ya sea por medio de la rehabilitación de las antiguas o de la planificación “ex novo”” y ha lamentado que “durante estos tres años el Govern no ha hecho nada en este campo de la vivienda de protección oficial, excepto inaugurar alguna promoción que ya venía de atrás”.
“Lo que ahora se proyectará no se ejecutará hasta la próxima legislatura”, ha recordado Pericay, que ha criticado que el Govern haya comprometido el presupuesto de la próxima legislatura sin haber acordado este plan con el resto de partidos de este Parlament.
Pregunta de control al Govern
La diputada de Cs Baleares, Olga Ballester, le ha preguntado en el pleno a la consellera de Sanidad, Patricia Gómez, si se están adoptando las medidas necesarias para afrontar el grave problema de las bacterias multirresistentes en el ámbito sanitario y de la alimentación. En este sentido, la diputada de Cs ha indicado que “según los informes emitidos por el laboratorio de microbiología de Son Espases, en Baleares se ha producido un aumento de determinadas bacterias multirresistentes”.
“Estamos ante un tema altamente preocupante, ya que los últimos datos publicados advierten que el elevado aumento de estas bacterias está provocando actualmente más de 35.000 muertes anuales en toda España”, ha dicho Ballester, quien ha destacado que “Baleares es la tercera comunidad autónoma donde más personas fallecieron por cada 100.000 habitantes”.
La diputada de Cs ha explicado que, en julio de 2015, debido a la gravedad del tema se acordó en el Consejo Interterritorial el Plan Estatal de Resistencia a los Antibióticos. En esta línea, Ballester le ha pedido a la consellera si durante estos tres años en todos los hospitales de Baleares se ha aplicado dicho plan y si se los ha dotado de medios humanos y técnicos para desarrollar dichas estrategias.
______________________________________
· Es portaveu i diputat de Cs Balears, Xavier Pericay, critica que “durant aquests tres anys es Govern no ha fet res en es camp de sa vivenda de protecció oficial”
Palma, dimarts 29 de maig de 2018. Ciutadans (Cs) Balears ha votat parcialment a favor de sa Llei de Vivenda. Es portaveu i diputat de Cs Balears, Xavier Pericay, ha explicat que “Ciutadans, durant es llarg i tortuós tràmit parlamentari que ha seguit sa llei, ha defensat sempre de manera inequívoca totes ses mesures destinades a afavorir s’accés a sa vivenda, i s’ha oposat a totes ses mesures intervencionistes que sa llei conté, inclinades a conculcar es dret a sa propietat privada”.
Durant es debat, Pericay ha defensat ses 36 esmenes de sa formació taronja que han quedat vives i sa major part de ses quals van encaminades a impedir es mecanismes d’intervenció sobre sa propietat privada de sa vivenda. “Ciutadans ha demanat reiteradament en aquest Parlament quantes vivendes buides o de segona residència hi ha a Balears, i es Govern mos ha contestat que no disposen d’aquestes dades”, ha recordat Pericay, que ha criticat que “es Govern legisli i establesqui obligacions an es propietaris de vivendes buides sense sebre quantes n’hi ha actualment”. “Fan servir sa mateixa llei per descobrir quina és sa dimensió des problema que sa llei pretén abordar”, ha afegit.
“A Ciutadans li pareix inassumible que es Govern faci expropiacions o quasi expropiacions de ses vivendes buides”, ha dit es diputat de Cs Balears, qui ha explicat que sa seva formació aposta per sa cessió voluntària de ses vivendes a través de sa subscripció de convenis amb so Govern.
Pericay ha destacat que “Ciutadans aposta per una política de vivenda pública, ja sigui per mitjà de sa rehabilitació com de sa planificació “ex novo”” i ha lamentat que “durant aquests tres anys es Govern no hagi fet res en aquest camp de sa vivenda de protecció oficial, llevat d’inaugurar qualque promoció que ja venia d’enrera”.
“Lo que ara se projectarà no s’executarà fins a sa pròxima legislatura”, ha recordat Pericay, que ha criticat que es Govern hagi compromès es pressupost d’una legislatura sense ni tan sols haver acordat aquest pla amb la resta de partits d’aquest Parlament.
Pregunta de control an es Govern
Sa diputada de Cs Balears, Olga Ballester, ha demanat en es ple a sa consellera de Sanitat, Patricia Gómez, si s’estan adoptant ses mesures necessàries per afrontar es greu problema des bacteris multirresistents a s’àmbit sanitari i de s’alimentació. En aquest sentit, sa diputada de Cs ha indicat que “segons ets informes emesos pes laboratori de microbiologia de Son Espases, a Balears s’ha produït un augment de determinats bacteris multirresistents”.
“Estam davant un tema altament preocupant, ja que ses darreres dades publicades adverteixen que s’elevat augment d’aquests bacteris està provocant actualment més de 35.000 morts anuals a tot Espanya”, ha dit Ballester, qui ha destacat que “Balears és sa tercera comunitat autònoma on més persones varen morir per cada 100.000 habitants”.
Sa diputada de Cs ha explicat que, pes juliol de 2015, a causa de sa gravetat des tema se va acordar en es Consell Interterritorial es Pla Estatal de Resistència an ets Antibiòtics. En aquesta línia, Ballester, ha demanat a sa consellera si durant aquests tres anys a tots ets hospitals de Balears s’ha aplicat aquest pla i si s’ha dotat de medis humans i tècnics per desenvolupar aquestes estratègies.